ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Prosječna ocjena promocije Hrvatske u zemlji i svijetu je 3,3, a izračunata je kao aritmetička sredina 970 ispitanika u istraživanju agencije Prizma istraživanja, provedenom u razdoblju od 17. do 24
veljače.
ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Prosječna ocjena promocije Hrvatske u
zemlji i svijetu je 3,3, a izračunata je kao aritmetička sredina 970
ispitanika u istraživanju agencije Prizma istraživanja,
provedenom u razdoblju od 17. do 24 veljače. #L#
Rezultati istraživanja u kojem je telefonski ispitano 1050 osoba u
dobi od 12 pa na više godina, predstavljeni su na današnjem okruglom
stolu "Marketing hrvatske države" u organizaciji Hrvatske udruge
poslodavaca i Hrvatske zajednice udruga za marketing.
Ispitanici su ocjenom od jedan do pet ocjenjivali dosadašnje
rezultate promocije Hrvatske u zemlji i svijetu. Oko sedam posto
ispitanika nije znalo ili nije htjelo odgovoriti na to pitanje, dok
je nešto više od trećine odnosno 38 posto dalo prosječnu ocjenu tri.
Prosječna ocjena promocije Hrvatske od 3,3 izračunata je kao
aritmetička sredina 970 ispitanika, odnosno bez onih koji nisu
znali ili nisu željeli odgovoriti.
Najveću ocjenu promocije naše zemlje dali su ispitanici iz sjeverne
i središnje Hrvatske, odnosno Slavonije i Istre s Primorjem
(prosjek oko 3,4), dok su ispitanici iz Dalmacije (3,2) i Zagreba
(3,1) slabije ocjenili dosadašnje rezultate promocije.
Niže obrazovani ispitanici (nezavršena i završena osnovna škola) u
prosjeku su davali veću ocjenu, oko 3,6, a ispitanici s višim
stupnjem obrazovanja znatno su lošijom ocjenjivali promociju
Hrvatske. Tako su osobe sa završenim fakultetom u prosjeku davale
ispod prosječnu trojku.
Na upit "Koje institucije i/ili pojedinci bi trebali biti nositelji
promocije Hrvatske u svijetu, ali i u zemlji?" 38 posto ispitanika
nije odgovorilo. Najviše su se spominjali sportaši i za njih se
odlučila čak četvrtina ispitanika. No istraživači navode da se to
moglo i pretpostaviti s obzirom na prošlotjedne uspjehe Janice
Kostelić na Zimskim olimpijskim igrama. Slijede hrvatski
predsjednik i njegov ured (16 posto) te premijer i Vlada (15 posto),
dok su se za ministarstva vanjskih poslova i turizma odlučilo oko
deset posto ispitanika.
Za najvažniju stvar koja bi trebala biti spomenuta u promociji
države 44 posto ispitanika navodi turizam, a 18 posto more. Slijede
priroda i sport odnosno sportaši, za što se odlučilo između 13 i 14
posto ispitanika. Četvrtina ispitanika nije dala odgovor na ovo
pitanje.
U pogledu prehrambenih artikala 37 posto ispitanika smatra naša
vina, a 21 posto Vegetu kao najprepoznatljivije ili najbolje što
Hrvatska ima za predstaviti i ponuditi. Za plodove mora i morske
specijalitete odlučilo se oko 13 posto isptanika, dok oko desetinu
ispitanika spominje slavonski kulen, dalmatinski pršut, različite
vrste mesa (janjetina, teletina...), te maslinovo ulje kao
prehrambene artikle koji bi najbolje predstavljali Hrvatsku u
svijetu.
(Hina) nz db