LJUBLJANA, 27. veljače (Hina) - Slovenija će i dalje inzistirati na ukidanju koridora za prijevoz opasnih tereta hrvatskim cestama i nastaviti internacionalizaciju spora jer drži da da se radi o diskriminatornoj, najavljuju slovenski
dužnosnici nakon sastanka u Ljubljani na kojemu su u ponedjeljak s hrvatskim predstavnicima na ekspertnoj razini razgovarali o tom problemu.
LJUBLJANA, 27. veljače (Hina) - Slovenija će i dalje inzistirati na
ukidanju koridora za prijevoz opasnih tereta hrvatskim cestama i
nastaviti internacionalizaciju spora jer drži da da se radi o
diskriminatornoj, najavljuju slovenski dužnosnici nakon sastanka
u Ljubljani na kojemu su u ponedjeljak s hrvatskim predstavnicima
na ekspertnoj razini razgovarali o tom problemu.#L#
"Ti koridori su nelogični. Tražit ćemo da se uspostave veze koje su
važne za tranzitne vožnje naših poduzeća i da se ukinu transportne
zapreke unutar Hrvatske", izjavio je za ljubljansko "Delo" od
srijede podtajnik u ministarstvu za gospodarstvo Dimitrij Grčar.
Kako je u ponedjeljak prilikom sastanka sa slovenskim kolegama u
Ljubljani izjavila pomoćnica ministra gospodarstva Olgica Spevec,
Slovenija do sada nije predočila argumente kojima bi podkrijepila
svoju tezu da je navodno sporni pravilnik kojim se uvode koridori i
stroža carinska kontrola za opasne terete koji se voze hrvatskim
cestama u suprotnosti s pravilima Svjetske trgovinske organizacije
(WTO) ili neke druge međunarodne ustanove. Ona je ustvrdila da su se
gospodarski subjekti na režim vožnje takvih tereta koridorima već
navikli i da Hrvatska uredbu koja se na to odnosi neće povlačiti,
ali da pristaje na razgovore o eventualnim problemima koje imaju
slovenski prijevoznici na tehničkoj razini.
Sastanak s hrvatskim stručnjacima nije promijenio stajališta
Slovenije koja i dalje traži da se režim provoza nafte, derivata i
opasnih kemikalija vrati na onaj koji je važio prije donošenja
mjera.
kako je najavio Grčar, Slovenija će tražiti da se na graničnim
prijelazima ukine vaganje kamiona i cisterni i ne naplaćuju analize
goriva ako se pokaže da je s teretom sve u redu, a slovenska vlada
razmišlja i o tome kako naplatiti štetu koju su zbog mjera doživjela
njezina poduzeća.
"Na WTO-u ćemo dokazivati da su Hrvati našoj ekonomiji
nenajavljenim administrativnim mjerama uzrokovali veliku štetu.
Hrvatska mjere brani pozivanjem na suverenost. No, ne možeš se
istodobno pozivati na suverenost i biti član WTO-a, te se htjeti
uključiti u druge integracije", tvrdi u razgovoru za "Delo"
podtajnik u ministarstvu za gospodarstvo Dimitrij Grčar.
(Hina) fl sb