FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KARAKTERISTIČNE SJENE NA RAFAELOVIM SLIKAMA NASTALE SLUČAJNO

ZAGREB/AMSTERDAM, 21. veljače (Hina) - Amsterdamska povjesničarka umjetnosti Margriet van Eikema Hommes tvrdi da mračne sjene i iznimno tamna pozadina na donjoj polovici Rafaelove posljednje slike "Preobraženje" (1517.-1520.) nikad nisu bile namjera samog slikara.
ZAGREB/AMSTERDAM, 21. veljače (Hina) - Amsterdamska povjesničarka umjetnosti Margriet van Eikema Hommes tvrdi da mračne sjene i iznimno tamna pozadina na donjoj polovici Rafaelove posljednje slike "Preobraženje" (1517.-1520.) nikad nisu bile namjera samog slikara. #L# Tu tvrdnju Margriet van Eikema Hommes temelji na studiji starenja i blijeđenja boje. Istraživanje nudi konačni odgovor na stoljetne rasprave o Rafaelovim slikarskim namjerama. Suvremena literatura ističe da su duboke sjene i jasne granice između svjetla i sjene, po kojima se ova slika znatno razlikuje od ostalih Rafaelovih djela, njezina glavna karakteristika, no još je Vasari, Rafaelov suvremenik, primijetio u svom djelu "Životi najslavnijih arhitekata, slikara i kipara" (1568) da su sjene na slici postale znatno tamnije nakon samo 50 godina. Margriet van Eikema Hommes usporedila je Rafaelovu sliku s prvim skicama i njezinim prvim kopijama. Te usporedbe dokazuju da su sjene na originalu doista potamnjele, a rezultat tih mračnih sjena je oštriji kontrast između svijetlih i zasjenjenih dijelova slike. Posljedica je dojam teatralnog, dramskog osvjetljenja, koji Rafael nije tako zamislio, ističe se u priopćenju Američkog društva za promicanje znanosti. Talijanski tekstovi iz šesnaestog stoljeća otkrivaju da početkom tog stoljeća svjetlo na slici još nije funkcioniralo kao način izražavanja. U "Preobraženju" svjetlo na dnu planine služilo je samo za dobivanje trodimenzionalnosti. Istraživanje Margriet van Eikema Hommes prva je opsežnija studija povijesti umjetnosti u kojoj problemi starenja i izbljeđivanja imaju ključnu ulogu. U studiji je prikazan originalan sastav boja koje su koristili umjetnici renesanse i baroka te originalni izgled njihovih slika. Istraživanje se temelji na 200 tekstova iz tog razdoblja koji se tiču slikarskih tehnika i teorije umjetnosti. Margriet van Eikema Hommes kombinirala je te izvore s rezultatima analize pomoću moderne opreme. Studija je dio programa "Molart" nizozemske Organizacije za znanstvena istraživanja, koji proučava molekularne aspekte starenja na slikama. (Hina) pgo dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙