ZAGREB, 21. veljače (Hina) - U povodu 70. obljetnice života, 50. godišnjice neprekidnog slikarskog djelovanja te 40 godina od prvog javnog nastupa vodećeg predstavnika hrvatske naive Ivana Lackovića Croate večeras je u Hrvatskom
muzeju naivne umjetnosti njemu u čast otvorena komorna izložba slika i crteža.
ZAGREB, 21. veljače (Hina) - U povodu 70. obljetnice života, 50.
godišnjice neprekidnog slikarskog djelovanja te 40 godina od prvog
javnog nastupa vodećeg predstavnika hrvatske naive Ivana Lackovića
Croate večeras je u Hrvatskom muzeju naivne umjetnosti njemu u čast
otvorena komorna izložba slika i crteža. #L#
Izložba obuhvaća 30-ak najreprezentativnijih radova velikog
Lackovićeva opusa, a predstavljena je i monografska studija
talijanskog povjesničara umjetnosti Giancarla Vigorellija "Ivan
Lacković Croata" iz 1983. godine.
O trima značajnim obljetnicama vezanim za Lackovića govorili su
ravnatelj Hrvatskoga muzeja naivne umjetnosti Franjo Mrzljak,
likovni kritičari Vladimir Crnković i Tonko Maroević.
Rijetko je tko u hrvatskoj umjetnosti i svjetskoj naivi crtao
toliko ustrajno kao Lacković, on je najveći dio svoje stvaralačke
energije unio u crtež, koji je osnova njegova cjelokupnog interesa
i svjetonazora, istaknuo je Crnković. Poput haiku pjesnika,
Lacković upozorava na značaj i ljepotu običnog svakodnevnog
malenog, neznatnog i u tom mikro svijetu primjerice latici cvijeta,
vlati trave, paukovoj mreži, grančici, slikar nagoviješta cijeli
svemir, njegovi su krajolici psihogrami vlastite duše, napominje
Crnković.
Prateći dugi niz godina zamjetni Lackovićev opus Tonko Maroević
ističe kako je Lacković od prvih javnih koraka, čim je počeo
izlagati bivao posebno hvaljen i priznavan kao crtač. Riječ je o
crti koja posvaja i tumači svijet na svoj način, nalazi neočekivana
suglasja između dalekih stvari i pojava, a pritom se ne služi
gotovim geometrijskim shemama.
U monografskoj studiji Giancarla Vigorellija ističe se kako
Lacković premda svrstan među najcjenjenija imena povijesti
Hrvatske, a s pravom i europske naive, izlazi iz nje, ide svojim
putem, njegovo grafičko djelo često je naslonjeno na
srednjovjekovnu i renesansnu baštinu. Djelo je to fantastične
umjetnosti što upravo Lackovića izuzima iz grupe naivaca.
Vigorelli drži da Lackoviću treba priznati kako je ne samo
izmijenio vlastiti položaj naivnog umjetnika nego je i preokrenuo
prilično statične i blokirane prilike u tradicionalnom naivnom
slikarstvu.
O svom radu večeras je pred velikim brojem uzvanika govorio i Ivan
Lacković.
(Hina) ta mć