FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SLOVENIJA: KONZERVATIVCI SE PENJU NA TRIGLAV, LIBERALI ČITAJU "MLADINU"

LJUBLJANA, 16. veljače (Hina) - Tipičan slovenski konzervativac penje se svake godine na Triglav i sluša narodnu glazbu, a tipičan liberal jede škampe i čita tjednik "Mladina", neke su od konstatacija sociološkog istraživanja o nacionalnoj političkoj tipologiji, životnim stilovima i uvriježenim mitovima društvenih skupina u Sloveniji.
LJUBLJANA, 16. veljače (Hina) - Tipičan slovenski konzervativac penje se svake godine na Triglav i sluša narodnu glazbu, a tipičan liberal jede škampe i čita tjednik "Mladina", neke su od konstatacija sociološkog istraživanja o nacionalnoj političkoj tipologiji, životnim stilovima i uvriježenim mitovima društvenih skupina u Sloveniji. #L# Istraživanje, koje je provela dr. Breda Luther s ljubljanskog Fakulteta za društvene znanosti, podijelilo je Slovence po "vrijednosnom habitusu" u nekoliko skupina. U prvoj su skupini "slobodnjaci" kojih je 20,2 posto. To je urbana skupina mlađih od 30 godina koja čita "Mladinu", odbacuje mitove starijih, prihvaća otvoreno društvo i globalnu kulturu, a glasuju za stranke ljevice i lijevog centra. U drugoj su skupini "tradicionalni konformisti" kojih je 17,5 posto, a prosječno su stari 43 godine. Suprotnost su prvoj skupini - čitaju vjerski tisak i gledaju tv-sapunice, a glasuju za desnicu i desni centar. Treća je skupina svrstana u kategoriju "šovinističkih zanovijetala". Njoj pripada 19,6 posto Slovenaca, a u prosjeku je stara 42 godine. Oni su žestoki protivnici crkve i stranaca, neslovenaca i moderne glazbe, u prosjeku je riječ o "muškarcu iz predgrađa". Čitaju lokalnu i žutu štampu. Tu je još i "generacija niti-niti" u prosjeku stara 32 godine, zainteresirana za putovanja, šoping, užitke i druženje, grupa više manje potrošačke orijentacije bez jačih političkih opredjeljenja. Konačno, u zadnjoj je skupini tip "žene s društvene margine" (u koju su istraživači uvrstili 20,2 posto ispitanika) - neinformirana, skromna ženska osoba stara u prosjeku 42 godine - nema novaca za skupu kozmetiku, ne čita vodeći slovenski list "Delo", vjeruje u "nadnaravnu moć", ali u crkvu ide samo za Božić i Uskrs. Jedan od najvećih nacionalnih mitova jest da se svatko barem jednom u životu mora popeti na goru Triglav koju osviješteni Slovenac doživljuje kao pravu nacionalnu svetinju, tumači dr. sociologije Breda Luther. "Takvih je oko 70 posto, a još je više onih koji izjavljuju da bi se bolje osjećali, kad bi u Sloveniji živjeli samo Slovenci, i da je najvažnija stvar koju valja prenijeti djetetu autoritet", tvrdi u razgovoru za ljubljansko "Delo" dr. Luther. No, znanstvenica ističe da se rezultat istraživanja mora relativizirati jer nacionalna tipologija ovisi o tome koje tipove mediji generiraju kao poželjne, pa tipologija prema tome ovisi o "ponuđenom meniju". "Tipološke skupine ne govore toliko o prirodi Slovenaca koliko o javnoj retorici koja ih stvara. Zato je velika odgovornost onih koji nude vrijednosne interpretacije, dakle politike i medija", zaključila je Breda Luther. (Hina) fl sd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙