FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

STUDIJA: BEBE OPONAŠAJU ODRASLE SAMO KAD SE NJIMA ČINI LOGIČNIM

NEW YORK, 14. veljače (Hina/Reuters) - Najnovije istraživanje pokazuje da mala djeca, iako često oponašaju odrasle, ipak u nekim situacijama postupaju posve neovisno o njima.
NEW YORK, 14. veljače (Hina/Reuters) - Najnovije istraživanje pokazuje da mala djeca, iako često oponašaju odrasle, ipak u nekim situacijama postupaju posve neovisno o njima. #L# U istraživanju provedenom 1980. znanstvenici su utvrdili da su 14- mjesečna djeca, kad su vidjela kako odrasla osoba pali svjetlo dodirom glave, a ne ruke, i ona činile isto, ali to nije učinilo nijedno dijete iz kontrolne skupine. Znanstvenici su to protumačili tako da djeca uče novo ponašanje promatrajući odrasle, a onda to automatski oponašaju kad se nađu u sličnoj situaciji. Međutim, autori najnovijeg istraživanja tvrde da bi se ponašanje djece razlikovalo od njihovog odraslog modela kad im se to učini logičnim. Stoga su Gyorgy Gergely s Akademije znanosti u Budimpešti i njegovi kolege malo promijenili scenarij paljenja svjetla. U njihovom istraživanju, 14-mjesečne bebe promatrale su odraslu osobu kako pali svjetlo glavom - jednom zauzetih ruku, a drugi put slobodnih. Kad su demonstratorove ruke bile slobodne, 69 posto beba je oponašalo paljenje svijetla glavom, ali samo ih je 21 posto to učinilo kad su ruke odrasle osobe bile zauzete. Ti rezultati pokazuju da dijete, kad odrasla osoba odluči svjetlo upaliti dodirom glave makar su joj ruke slobodne, dijete pretpostavi kako za to postoji određeni razlog. S druge strane, kad odrasla osoba upotrijebi glavu kad su mu ruke zauzete, većina beba će se odlučiti upotrijebiti svoje slobodne ruke. Ti su rezultati suprotni općeprihvaćenom shvaćanju dječjeg imitativnog učenja, tvrde istraživači. "Naša studija pokazuje da su mala djeca možda neovisnija te da imitacija ponašanja nije jednostavan proces kopiranja, nego selektivno oponašanje," kazao je Gergely. Ta mogućnost evaluacije "logičnosti" različitih radnji, smatra on, visoko je sofisticirana i pokazuje da se djeca koriste onim što su naučila kako bi postigla "svoje ciljeve". (Hina) jšk dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙