FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NOVA IZLOŽBA OSLIKAVA BURAN ODNOS VAN GOGHA I GAUGUINA

AMSTERDAM, 12. veljače (Hina/Reuters) - Tijekom devet tjedana, dvojica slavnih umjetnika 19. stoljeća podmetali su si, slikali i ratovali na jugu Francuske.
AMSTERDAM, 12. veljače (Hina/Reuters) - Tijekom devet tjedana, dvojica slavnih umjetnika 19. stoljeća podmetali su si, slikali i ratovali na jugu Francuske. #L# Kad je sve bilo gotovo, Vincent van Gogh završio je u umobolnici, bez dijela lijevog uha, a Paul Gauguin pobjegao i završio u Južnom Pacifiku. Kratko, ali burno razdoblje u kojem su njih dvojica dijelila kuću u Arlesu, postalo je slavno u umjetničkim analima, a danas je tema nove izložbe u Van Goghovom muzeju u Amsterdamu. Izložba, koja je otvorena u subotu i traje do 7. lipnja, slijedi povijest umjetnosti kroz više od 100 platna, od kojih su 45 naslikala dvojica umjetnika tijekom zajedničkog življenja. Niz ranijih i kasnijih djela prikazuje dramatični utjecaj koji je kratka suradnja imala na njihove stilove. "Jedinstveni odnos Van Gogha i Gauguina i razdoblje koje su proveli u žutoj kući u Arlesu bilo je dugo predmetom mita", kaže Douglas Druick, kustos za europsko slikarstvo u Institutu za umjetnost u Chicagu, koji je prvi izložio glavni dio ovih platna za javnost. Uznemireni je Van Gogh iz Pariza otišao na jug Francuske kako bi "unio sunca u (svoje) slike" te je tražio ohrabrenje i pomoć starijeg Gauguina. Van Gogh je Gauguina sreo u Parizu i namamio u svoj "studio na jugu" kako bi do kraja raskinuo s impresionistima. Kad je Gauguin konačno pristao doći, Van Gogh je dotjerao kuću koju je ovjekovječio na slavnom platnu "Žuta kuća". Amsterdamska izložba po prvi puta okuplja tri poznate Van Goghove slike "Suncokreti", koje je naslikao u Arlesu. Možda će to biti kraj nagađanjima da je jedna od nih kopija. Tvrtka "Yasuda Fire and Marine Insurance Company" iz Tokija platila je 1987. više od 35 milijuna dolara za sliku "Suncokreti", na kojoj, kako tvrde neki stručnjaci, nema raspoznatljivog Van Goghova poteza kistom pa bi mogla biti djelo jednog pariškog krivotvoritelja. Nova studija koju su izradili Van Goghov muzej i Institut za umjetnost iz Chicaga temelji se na dokumentaciji o vlasništvu i analizi grubog jutinog platna te ipak tvrdi da je ova gotovo jednobojna žuta slika izvorno djelo. Stil i pristup dvojice umjetnika nisu mogli biti različitiji, iako se utjecaj svakog od njih može vidjeti u djelima drugoga. Gauguin se rugao Van Goghovom načinu slikanja, pozornom promatranju predmeta i brzom slikanju kako bi "uhvatio" prizor. Gauguin je radije oprezno skicirao svoje predmete kao studije koje je kasnije koristio u izradi konačnog djela. Njihov zajednički život završio je dramatično. Loše vrijeme zatvorilo je tjednima slikare u nihov mali studio. Napetost je rasla kako je sve nestabilniji Van Gogh pokušavao uvjeriti Gauguina da ostane s njim. Nakon žestoke svađe 23. prosinca 1888., Van Gogh je u bijesu britvom odrezao dio svojeg lijevog uha. Kad je Van Gogh konačno otpušten iz umobolnice, Gauguin je već bio otišao u Pariz pa u Bretanju, ali njih su se dvojica nastavili dopisivati. Nakon mjeseci uzaludnih napora da se pridruži Gauguinu, Van Gogh je ponovo završio u umobolnici i konačno si oduzeo život pucajući sebi u prsa. Nakon njegove smrti, Gauguin je pobjegao na Tahiti i nastavio s plodonosnim slikarskim radom. Van Goghov utjecaj ga je ipak i dalje pratio, što potvrđuje slika "Suncokreti i mango" iz 1901., koja je predstavljena na izložbi. (Hina) pgo bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙