LOS ANGELES, 10. veljače (Hina/dpa) - Patrick Goldstein, filmski kolumnist Los Angeles Timesa, pravi je veteran dodjele Oscara, ali ove godine čak je i on iznenađen stvarima koje su filmski studiji u stanju učiniti da bi osigurali
6000 glasova koji odlučuju o slavljenicima.
LOS ANGELES, 10. veljače (Hina/dpa) - Patrick Goldstein, filmski
kolumnist Los Angeles Timesa, pravi je veteran dodjele Oscara, ali
ove godine čak je i on iznenađen stvarima koje su filmski studiji u
stanju učiniti da bi osigurali 6000 glasova koji odlučuju o
slavljenicima.#L#
Tako je u jednoj kolumni napisao kako je većinu šefova studija na
nedavnoj zabavi više zanimala kampanja za Oscare nego sama
nagrada.
Možda je situacija takva jer ove godine nema čistih favorita, pa se
očekuje da će se sve glavne nagrade ravnomjerno rasporediti na
nekoliko filmova poput osvajača Zlatnih globusa "A Beautiful
Mind", "Moulin Rougea" i "Gosford Parka" te "In the Bedroom",
"Memento" i "Amelie".
S tako neizvjesnom utrkom, nije ni čudo da su ovogodišnje
makinacije za osvajanje glasova rezultirale potrošnjom ogromnih
svota novca - najviše u povijesti Oscara, piše New York Times. Taj
dnevnik procjenjuje da su glavni filmski studiji samo na jednu
promociju znali potrošiti i do 10 milijuna dolara.
Stoga bi ovakva rastrošna utrka za Oscarima mogla razočarati neke
koji vjeruju da bi nagrade jednostavno trebale otići filmovima za
koje se utvrdi da su najbolji.
Ali, kad su u igri milijuni dolara, bilo bi naivno misliti da novac
neće igrati nikakvu ulogu. Ono što bi zapravo trebalo iznenaditi
jest to da su do prije nekoliko godina raskošne kampanje bile
izuzetak, a ne pravilo.
Studiji, naime, smatraju da bi nominacija za Oscara ne samo
poboljšala uspjeh filma na kino blagajnama, nego i povećala utjecaj
koji u filmskoj industriji ima studio čiji je film pobjednik.
"Veza između potrošnje i nominacija je definitivno vrlo čvrsta",
kazao je Tony Angelotti, jedan od rastućeg broja profesionalaca
koji su se specijalizirali za kampanje za Oscara.
Kampanje se tradicionalno sastoje od objavljivanja oglasa u Los
Angeles Timesu, New York Timesu te filmskim časopisima kao što su
Variety i Hollywood Reporter. Ali, ove su godine studiji učinili
više od toga.
Miramax je nedavno objavio oglas na 24 stranice za svoju
niskobudžetnu dramu "In the Bedroom", posebno naglasivši da je
scenarist David Dunne film zasnovao na tragičnom gubitku vlastitog
sina.
DreamWorks je, pak, pripremio posebne slikovnice za svoj animirani
film "Shrek", koji se nada postati prvi animirani osvajač Oscara.
DreamWorks i Miramax su također akteri najprljavije borbe za Oscara
iza zatvorenih vrata. Jedan od incidenata dogodio se kad je iz
Miramaxa novinarima "procurila" obavijest da je DreamWorks u svom
filmu "A Beautiful Mind" - priči od matematičaru Johnu Nashu,
shizofreničnom osvajaču Nobelove nagrade - izostavio spomenuti da
je Nash imao nekoliko homoseksualnih afera.
Iako Akademija filmskih znanosti i umjetnosti ima stroga pravila
koja bi trebala spriječiti negativne kampanje poput ove
Miramaxove, ta se pravila rijetko sprovode u djelo uglavnom
zahvaljujući tome što je jedina kazna prekršitelju nedobivanje
ulaznica za samu dodjelu Oscara 24. ožujka.
Međutim, čak i da Akademija pokuša uvesti stroža pravila,
odvjetnici studija vjerojatno bi našli niz načina da se ona
zaobiđu.
(Hina) jšk bnš