ZAGREB, 4. veljače (Hina) - Na kraju prošle godine u Hrvatskoj se Internetom koristilo oko pola milijuna osoba, najnoviji su podatci GfK Centra za istraživanje tržišta.
ZAGREB, 4. veljače (Hina) - Na kraju prošle godine u Hrvatskoj se
Internetom koristilo oko pola milijuna osoba, najnoviji su podatci
GfK Centra za istraživanje tržišta. #L#
Rezultati su prikupljeni u okviru kontinuiranog projekta - GfK
Online Monitor. Istraživanje se provodi telefonom, a prema metodi
jučerašnjeg korištenja Interneta. Istraživanje se provodi na
reprezentativnom uzorku i u prošloj godini to je bio uzorak od 9.032
ispitanika u dobi od 10 do 74 godine.
Globalni prikaz za 2001. pokazuje da u populaciji od 10 do 74 godine
(3,9 milijuna osoba u Hrvatskoj) svaka peta osoba ima pristup
Internetu. Podatci GfK Centra za istraživanje tržišta pokazuju,
naime, da 20 posto populacije, ili više od 720.000 osoba ima pristup
Internetu.
No, o internetskoj pismenosti može se suditi tek ako se analizira
samo one koji stvarno koriste Internet, a takvih je oko 13 posto,
ili blizu 500.000 osoba.
Prema podatcima, od ukupno 720.000 osoba koje imaju pristup
Internetu tom se globalnom računalnom mrežom koristi njih 64 posto,
dok preostalih 36 posto, ili 270.000 osoba, iako imaju pristup,
ipak ne koriste Internet.
Među samim korisnicima Interneta znatno više od polovice njih,
točnije 62 posto su muškarci, svaki treći korisnik (33 posto) je
mlađa osoba u dobi od 15 do 24 godine, a gotovo trećina, ili 30 posto
stanovnici su Zagreba.
Korisnici se Internetom najčešće služe kod kuće, njih 67 posto, a
zatim na poslu, njih oko 20 posto, a najčešće korišteni Internet
Service Provider je Hinet (preko 50 posto), te potom Iskon Internet
(20 posto).
Istraživanje Gfk Centra za istraživanje tržišta pokazuje da više od
trećine korisnika, ili njih 35 posto, Internetu pristupa svaki dan,
a njih 37 posto nekoliko puta tjedno. Tek jedanput tjedno Internet
koristi 14 posto korisnika, a također 14 posto njih Internet
koristi još i rjeđe.
Najčešća pak svrha korištenja Interneta je e-mail što kao razlog
navodi 29 posto korisnika. Više pak od četvrtine korisnika, točnije
njih 26 posto, Internet koristi za traženje informacija, 17 posto
ga koristi zbog zabave, a 8 posto za potrebe posla, struke.
GfK Grupa vodeći je međunarodni institut za istraživanje tržišta s
više od 90 podružnica u oko 50 zemalja i oko 4.400 zaposlenih. U
Zagrebu GfK Centar za istraživanje tržišta ima preko 30 stalno
zaposlenih djelatnika s područja psihologije, sociologije,
informatike i ekonomije, te raspolaže s mrežom od oko 1.000
anketara.
(Hina) bn ds