DE-HR-GRADONAČELNIK-Politika NJ 2.II.-FAZ-BANDIĆ NJEMAČKAFRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG2. II. 2002.Kako je zagrebački gradonačelnik izgubio položaj i vozačku dozvolu"Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić iz Socijalno-demokratske
stranke (SDP) do nedavno je bio omiljen i daleko izvan hrvatskog glavnog grada. Bandić se ponajprije posvećivao interesima siromašnih u hrvatskom glavnom gradu u kojemu živi četvrtina od 4,7 milijuna stanovnika zemlje. Pri tomu se nije bojao ni sukoba s vladom. Pa ipak odobravanje stanovništva Bandićevoj ostavci nije bilo manje složno nego kod glasovanja njegovoj ostavci u zagrebačkoj vijećnici u četvrtak na večer.: svih 51 članova gradskoga vijeća glasovali su za Bandićev odlazak.Da će do toga doći, nije se moglo pretpostaviti neposredno poslije događaja koji je slomio obećavajuću političarovu karijeru. 5. siječnja, jedne subote, Bandić se svojim autom kasno na večer vraćao kući. Očito iz neopreza, ogrebao je drugo vozilo, ali je nastavio vožnju. Srditi vozač oštećen u nezgodi slijedio je gradonačelnikov auto i prisilio ga da stane na križanju. Nedaleko je bila policijska ophodnja koja je počela istraživati nezgodu u
NJEMAČKA
FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG
2. II. 2002.
Kako je zagrebački gradonačelnik izgubio položaj i vozačku
dozvolu
"Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić iz Socijalno-demokratske
stranke (SDP) do nedavno je bio omiljen i daleko izvan hrvatskog
glavnog grada. Bandić se ponajprije posvećivao interesima
siromašnih u hrvatskom glavnom gradu u kojemu živi četvrtina od 4,7
milijuna stanovnika zemlje. Pri tomu se nije bojao ni sukoba s
vladom. Pa ipak odobravanje stanovništva Bandićevoj ostavci nije
bilo manje složno nego kod glasovanja njegovoj ostavci u
zagrebačkoj vijećnici u četvrtak na večer.: svih 51 članova
gradskoga vijeća glasovali su za Bandićev odlazak.
Da će do toga doći, nije se moglo pretpostaviti neposredno poslije
događaja koji je slomio obećavajuću političarovu karijeru. 5.
siječnja, jedne subote, Bandić se svojim autom kasno na večer
vraćao kući. Očito iz neopreza, ogrebao je drugo vozilo, ali je
nastavio vožnju. Srditi vozač oštećen u nezgodi slijedio je
gradonačelnikov auto i prisilio ga da stane na križanju. Nedaleko
je bila policijska ophodnja koja je počela istraživati nezgodu u
kojoj nitko nije ozlijeđen. Kad su policajci od Bandića tražili
alkotest, gradonačelnik je sjeo u svoj auto i otišao. Poslije
kratke utrke s policijom, Bandić je opet uhvaćen. Alkotest i
ispitivanje krvi potvrdili su da je Bandić pio. Gradonačelnik je
morao predati vozačku dozvolu i podnesena je prijava. S
gradonačelnikom koji bježi pijan, postupilo se kao sa svakim drugim
građaninom Hrvatske, priopćila je policija.
Početkom idućeg tjedna Bandić je pokušao umanjiti štetu. Govorio je
o 'malom nesporazumu' s policajcima, bio je ljut zbog svoje
pogrješke, obećao da će platiti štetu na oštećenom vozilu u visini
od oko tisuću eura i zajamčio da će mu nezgoda biti pouka. O ostavci
nije želio ni čuti. No tada se razvila otvorena rasprava u novinama,
radijskim emisijama, kafićima pa politički establišment SDP-a to
više nije mogao prečuti. Pri tomu je Bandić posve odgovarao uzorku
ponašanja na koji su se partijski dužnosnici bivše Jugoslavije kao
i političari u neovisnoj Hrvatskoj do tada izvlačili: pokazati
javno kajanje - i ostati na dužnosti. Iz ere prvog predsjednika
neovisne Hrvatske Franje Tuđmana, od 1991. do 1999. bilo je više
slučajeva u kojima su političari visokog ranga ili časnici skrivili
nesreće sa smrtnim ishodima ili teškim ozljedama a ipak su dobro
prošli.
No javni je pritisak na Bandića tako silovito rastao da je
predsjednik vlade i šef SDP-a Ivica Račan povukao kočnicu u nuždi i
nagovorio gradonačelnika da barem ponudi ostavku. To je Bandić i
napravio - dva tjedna poslije nesreće. U to se vrijeme još mogao
nadati da će ga gradsko vijeće poduprijeti. No SDP ima 20 mjesta, 12
mjesta ima narodna stranka predsjednika Stipe Mesića, koalicijski
partner predsjednika vlade Račana i Socijaldemokrata na državnoj
razini. Pokazalo se da niti narodna stranka niti SDP nisu spremni
poduprijeti Bandića. Slučaj je postao načelno pitanje i lakmus test
pristojnosti u Hrvatskoj: one koji bi kao u stara vremena zažmirili
pred 'kavalirskim prekršajem', birači bi kaznili prvom prigodom.
Socijaldemokrati imaju sada 30 dana vremena za imenovanje novoga
gradonačelnika. Do tada poslove obavlja Bandić - povjerenički i bez
vozačke dozvole", izvješćuje Matthias Rueb.