FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ 2.II.-FAZ-BANDIĆ

DE-HR-GRADONAČELNIK-Politika NJ 2.II.-FAZ-BANDIĆ NJEMAČKAFRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG2. II. 2002.Kako je zagrebački gradonačelnik izgubio položaj i vozačku dozvolu"Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić iz Socijalno-demokratske stranke (SDP) do nedavno je bio omiljen i daleko izvan hrvatskog glavnog grada. Bandić se ponajprije posvećivao interesima siromašnih u hrvatskom glavnom gradu u kojemu živi četvrtina od 4,7 milijuna stanovnika zemlje. Pri tomu se nije bojao ni sukoba s vladom. Pa ipak odobravanje stanovništva Bandićevoj ostavci nije bilo manje složno nego kod glasovanja njegovoj ostavci u zagrebačkoj vijećnici u četvrtak na večer.: svih 51 članova gradskoga vijeća glasovali su za Bandićev odlazak.Da će do toga doći, nije se moglo pretpostaviti neposredno poslije događaja koji je slomio obećavajuću političarovu karijeru. 5. siječnja, jedne subote, Bandić se svojim autom kasno na večer vraćao kući. Očito iz neopreza, ogrebao je drugo vozilo, ali je nastavio vožnju. Srditi vozač oštećen u nezgodi slijedio je gradonačelnikov auto i prisilio ga da stane na križanju. Nedaleko je bila policijska ophodnja koja je počela istraživati nezgodu u
NJEMAČKA FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG 2. II. 2002. Kako je zagrebački gradonačelnik izgubio položaj i vozačku dozvolu "Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić iz Socijalno-demokratske stranke (SDP) do nedavno je bio omiljen i daleko izvan hrvatskog glavnog grada. Bandić se ponajprije posvećivao interesima siromašnih u hrvatskom glavnom gradu u kojemu živi četvrtina od 4,7 milijuna stanovnika zemlje. Pri tomu se nije bojao ni sukoba s vladom. Pa ipak odobravanje stanovništva Bandićevoj ostavci nije bilo manje složno nego kod glasovanja njegovoj ostavci u zagrebačkoj vijećnici u četvrtak na večer.: svih 51 članova gradskoga vijeća glasovali su za Bandićev odlazak. Da će do toga doći, nije se moglo pretpostaviti neposredno poslije događaja koji je slomio obećavajuću političarovu karijeru. 5. siječnja, jedne subote, Bandić se svojim autom kasno na večer vraćao kući. Očito iz neopreza, ogrebao je drugo vozilo, ali je nastavio vožnju. Srditi vozač oštećen u nezgodi slijedio je gradonačelnikov auto i prisilio ga da stane na križanju. Nedaleko je bila policijska ophodnja koja je počela istraživati nezgodu u kojoj nitko nije ozlijeđen. Kad su policajci od Bandića tražili alkotest, gradonačelnik je sjeo u svoj auto i otišao. Poslije kratke utrke s policijom, Bandić je opet uhvaćen. Alkotest i ispitivanje krvi potvrdili su da je Bandić pio. Gradonačelnik je morao predati vozačku dozvolu i podnesena je prijava. S gradonačelnikom koji bježi pijan, postupilo se kao sa svakim drugim građaninom Hrvatske, priopćila je policija. Početkom idućeg tjedna Bandić je pokušao umanjiti štetu. Govorio je o 'malom nesporazumu' s policajcima, bio je ljut zbog svoje pogrješke, obećao da će platiti štetu na oštećenom vozilu u visini od oko tisuću eura i zajamčio da će mu nezgoda biti pouka. O ostavci nije želio ni čuti. No tada se razvila otvorena rasprava u novinama, radijskim emisijama, kafićima pa politički establišment SDP-a to više nije mogao prečuti. Pri tomu je Bandić posve odgovarao uzorku ponašanja na koji su se partijski dužnosnici bivše Jugoslavije kao i političari u neovisnoj Hrvatskoj do tada izvlačili: pokazati javno kajanje - i ostati na dužnosti. Iz ere prvog predsjednika neovisne Hrvatske Franje Tuđmana, od 1991. do 1999. bilo je više slučajeva u kojima su političari visokog ranga ili časnici skrivili nesreće sa smrtnim ishodima ili teškim ozljedama a ipak su dobro prošli. No javni je pritisak na Bandića tako silovito rastao da je predsjednik vlade i šef SDP-a Ivica Račan povukao kočnicu u nuždi i nagovorio gradonačelnika da barem ponudi ostavku. To je Bandić i napravio - dva tjedna poslije nesreće. U to se vrijeme još mogao nadati da će ga gradsko vijeće poduprijeti. No SDP ima 20 mjesta, 12 mjesta ima narodna stranka predsjednika Stipe Mesića, koalicijski partner predsjednika vlade Račana i Socijaldemokrata na državnoj razini. Pokazalo se da niti narodna stranka niti SDP nisu spremni poduprijeti Bandića. Slučaj je postao načelno pitanje i lakmus test pristojnosti u Hrvatskoj: one koji bi kao u stara vremena zažmirili pred 'kavalirskim prekršajem', birači bi kaznili prvom prigodom. Socijaldemokrati imaju sada 30 dana vremena za imenovanje novoga gradonačelnika. Do tada poslove obavlja Bandić - povjerenički i bez vozačke dozvole", izvješćuje Matthias Rueb.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙