HR-YU-CRKVE-Vjerske zajednice-Politika RV 29. I. PAMFLETIMA NA STEPINCA RADIO VATIKAN - RV29. I. 2002.U rubrici Riječ urednika Glasnika postulature za proglašenje svetim bl. Alojzija Stepinca u broju 1-2/2002. glavni urednik lista i
postulator kauze dr. Juraj Batelja donosi osvrt na različite reakcije u hrvatskoj javnosti na knjigu Holokaust u Zagrebu dr. Ive i Slavka Goldsteina, prenijela je IKA. Posebno se osvrnuo na prosudbu kojom je o knjizi progovorio Globusov novinar Zvonimir Berković, u kojoj je odgovornost za Holokaust u Zagrebu pripisao Katoličkoj crkvi. Dr. Batelja u svome napisu-komentaru pod naslovom Tetovaža postavlja pitanje zbog čega autori knjige Holokaust u Zagrebu 'nisu jasno opisali i pred javnost iznijeli Stepinčevu djelotvornost u odnosu na Židove, već su pribjegli zaključcima na temelju članaka i autora koji često tendenciozno prikazuju povijesne činjenice'. Kad je Stepinac, dodaje dr. Batelja, 'pismima, osobnim interventima i u javnim nastupima otvoreno i nedvosmisleno osuđivao sve djelatnosti koje su gazile ljudska prava i ponižavale ljudsko dostojanstvo, i k tome javno s propovjedaonice, pred tisućama ljudi osuđivao progone zasnovane na rasnoj ideologiji, jedinstveni primjer u XX. stoljeću. Začuđuje tolika mržnja i iz
RADIO VATIKAN - RV
29. I. 2002.
U rubrici Riječ urednika Glasnika postulature za proglašenje
svetim bl. Alojzija Stepinca u broju 1-2/2002. glavni urednik lista
i postulator kauze dr. Juraj Batelja donosi osvrt na različite
reakcije u hrvatskoj javnosti na knjigu Holokaust u Zagrebu dr. Ive
i Slavka Goldsteina, prenijela je IKA. Posebno se osvrnuo na
prosudbu kojom je o knjizi progovorio Globusov novinar Zvonimir
Berković, u kojoj je odgovornost za Holokaust u Zagrebu pripisao
Katoličkoj crkvi. Dr. Batelja u svome napisu-komentaru pod
naslovom Tetovaža postavlja pitanje zbog čega autori knjige
Holokaust u Zagrebu 'nisu jasno opisali i pred javnost iznijeli
Stepinčevu djelotvornost u odnosu na Židove, već su pribjegli
zaključcima na temelju članaka i autora koji često tendenciozno
prikazuju povijesne činjenice'.
Kad je Stepinac, dodaje dr. Batelja, 'pismima, osobnim
interventima i u javnim nastupima otvoreno i nedvosmisleno
osuđivao sve djelatnosti koje su gazile ljudska prava i ponižavale
ljudsko dostojanstvo, i k tome javno s propovjedaonice, pred
tisućama ljudi osuđivao progone zasnovane na rasnoj ideologiji,
jedinstveni primjer u XX. stoljeću. Začuđuje tolika mržnja i iz
nekih izvora trajno podgrijavana kleveta na zagrebačkog nadbiskupa
Stepinca'.
Dr. Batelja se nadalje pita zašto neki tumači povijesnih činjenica
prešućuju istinu da je državna vlast u Kraljevini Jugoslaviji
paktirala s Hitlerom i njegovim pomagačima dok je istodobno
Stepinac spašavao prognane Židove i formirao odbore za
prikupljanje pomoći i njihovo zbrinjavanje. Dr Batelja u svom
napisu također podsjeća kako se ista vlast u to doba zabrinjavala i
cenzurirala članke koji su govorili o progonima Židova i Katoličke
crkve u nacističkom sustavu u Njemačkoj dok je zagrebački nadbiskup
i 'materijalno pomagao izbjegle Židove i javno osuđivao rasističku
ideologiju'. 'Dokumenti, činjenice i teološke prosudbe govore
posve drugačije i povijesno istinitije nego falsifikatori
povijesti, koji ne uvažavajući dokumente žele prikazati udruženu
djelatnost zagrebačkog nadbiskupa Stepinca i ustaške vlasti', piše
dr. Batelja.
On pritom napominje kako je nepobitno da su 'tetovaži' nadbiskupa
Stepinca 'propagandni kolorit umijesile jugoslavenske
komunističke vlasti' osobito knjigama poput Magnum Crimen Viktora
Novaka ili Il silenzio di Pio XII. Carla Falconija. 'Bilo bi uistinu
upitno da autori spomenutih članaka i knjiga prouče tko je, kada i
zašto naručio knjigu Viktora Novaka, ili gospodina Carla Falconija
doveo u Jugoslaviju, te koja mu je bila nagrada za pamflete napisane
protiv Katoličke crkve i nadbiskupa Stepinca', piše dr. Batelja.
On ističe kako najvjerojatnije nisu uništeni svi dosjei UDBE i KPJ
koji se odnose na tu temu te se na temelju tih dokumenata može
'odgovorno zaključiti tko je naručitelj, u koju svrhu i za koju
cijenu je taj pamflet napisan'. 'Zagrebački nadbiskup ne samo da je
pokazao spremnost spasiti onoga koga je uopće mogao spasiti, nego
su i stotine spašenih najbolje svjedočanstvo u prilog
stepinčevskog načina zastupanja ljudskih prava i proturijek lažnim
objedama', piše dr. Batelja u svom osvrtu u najnovijem glasniku
"Blaženi Alojzije Stepinac".
(RV)