RIM, 28. siječnja (Hina/AR) - Talijanski list "Corriere della Sera" objavljuje danas nastavak priče o prodaji rezervnih dijelova sa isluženih zrakoplova.
RIM, 28. siječnja (Hina/AR) - Talijanski list "Corriere della Sera"
objavljuje danas nastavak priče o prodaji rezervnih dijelova sa
isluženih zrakoplova.#L#
Talijanski dnevnik prenosi da je talijanska policija u hangaru broj
8 na rimskoj zrakoplovnoj luci u Fiumicinu otkrila i zaplijenila 6
zrakoplova Airbus A300 koji su već bili rastavljeni i rezervni
dijelovi namjenjeni prodaji, pa čak i preko interneta, preko
američke tvrtke "Dunbee Aerospace".
Većinski vlasnik te američke tvrtke je Enzo Fregonesi, koji je
vlasnik talijanske tvrtke "Panaviation" iz mjesta Tempio Pausania
pokraj Sassarija na Sardiniji, koja je prodavala rezervne dijelove
zrakoplova dobivene rastavljenjem starih zrakoplova namijenjenih
otpadu. Fregonesi, njegova kćerka i još pet službenika kompanije su
zatvoreni, a jedan od njih, Stefano Larosa, odgovoran za skladište,
priznao je istražiteljima da su kao rezervni dijelovi uzeti i
ostaci jednog srušenog i zapaljenog Canadaira.
Tužitelj Renato Perini iz Tempio Pausania koji vodi istragu kaže da
postoje i lažni certifikati za rezervne dijelove dobivene od starih
zrakoplova. Pod sumnjom je i Pietro Paolo Carrias iz talijanske
zrakoplovne kompanije Meridiana da je dobivao 7 posto od iznosa za
kupovinu rezervih dijelova.
"Corriere della Sera" piše da je talijanska tvrtka "Panaviation"
nabavljala rezervne dijelove iz Jugoslavije i Grčke. "Sa
jugoslavenskom tvrtkom "Adria Airlines" kontakti su bili česti i,
osim rezervnih dijelova, Fregonesi je zahtjevao nepopunjene
kartone koje je zatim popunjavao dajući lažni certifikat o
valjanosti rezervnog dijela", piše "Corriere della Sera".
List zatim citira jedno pismo koje je Fregonesi napisao tvrtki
Adria (ali na tom mjestu kao ime tvrtke se spominje "Adria
Airways"), te joj se zahvaljuje na dobivenim dijelovima i
objašnjenjima za uporabu. Pismo nosi datum od 3. srpnja 1995. i
"naslovljeno je na kompaniju bivše Jugoslavije od koje je
talijanska tvrtka kupila stotine dijelova", piše "Corriere della
Sera".
Iz teksta nije jasno radi li se jednoj ili o dvije zrakoplovne
tvrtke, (Adria Airways i Adria Airlines). Također nije pojašnjeno
zašto se slovensku zrakoplovnu tvrtku spominje kao jugoslavensku.
(Hina) st sb