SI-HR-PROMET-Promet SLO 24.I.-DELO-PRIJEVOZ KROZ HRVATSKU SLOVENIJADELO24. I. 2002.Neugodno za Sloveniju"Hrvatska bi vlada danas trebala odlučiti o promjenama pravilnika o cestovnom prijevozu opasnih tvari. Njima će ukinuti toliko
kritiziranu zabranu tranzita nafte i naftnih derivata koju zbog prosvjeda Slovenije i BiH ne provode još od ponedjeljka u podne. Novosti iz pravilnika i prijedloge sprječavanja krijumčarenja nafte, sive ekonomije i onečišćenja okoliša, već su u utorak poslali u Ljubljanu.Za slovensku stranu prijedlog novog hrvatskog pravilnika nije prihvatljiv jer Hrvatska nije opozvala zabranu cestovnog tranzita naftnih derivata i ona ostaje na snazi, osim toga uvodi koridore koji bi bili diskriminacijski za slovenske prijevoznike u tranzitu korz Hrvatsku i ograničavali bi konkurenciju i trgovinu u srednjoj i jugoistočnoj Europi, izviješteno je iz ministarstva vanjskih poslova. Hrvati nisu opozvali prijeporni propis pa Slovenija zato razmišlja o uvođenju dodatnih mjera za koje je mjerodavno ministarstvo gospodarstva. O prijedlozima uvođenja mjera na današnjoj će sjednici raspravljati slovenska vlada.
SLOVENIJA
DELO
24. I. 2002.
Neugodno za Sloveniju
"Hrvatska bi vlada danas trebala odlučiti o promjenama pravilnika o
cestovnom prijevozu opasnih tvari. Njima će ukinuti toliko
kritiziranu zabranu tranzita nafte i naftnih derivata koju zbog
prosvjeda Slovenije i BiH ne provode još od ponedjeljka u podne.
Novosti iz pravilnika i prijedloge sprječavanja krijumčarenja
nafte, sive ekonomije i onečišćenja okoliša, već su u utorak
poslali u Ljubljanu.
Za slovensku stranu prijedlog novog hrvatskog pravilnika nije
prihvatljiv jer Hrvatska nije opozvala zabranu cestovnog tranzita
naftnih derivata i ona ostaje na snazi, osim toga uvodi koridore
koji bi bili diskriminacijski za slovenske prijevoznike u tranzitu
korz Hrvatsku i ograničavali bi konkurenciju i trgovinu u srednjoj
i jugoistočnoj Europi, izviješteno je iz ministarstva vanjskih
poslova. Hrvati nisu opozvali prijeporni propis pa Slovenija zato
razmišlja o uvođenju dodatnih mjera za koje je mjerodavno
ministarstvo gospodarstva. O prijedlozima uvođenja mjera na
današnjoj će sjednici raspravljati slovenska vlada.
Hrvatski veleposlanik u Ljubljani Celestin Sardelić nedavno je
najavio je će Hrvatska opet uspostaviti režim koji je vrijedio
prije zabrane. Putovi po kojima bi od sada trebale voziti cisterne
kroz Hrvatsku (iz Gruškovja i Obrežja do graničnih prijelaza
Županja ili Stara Gradiška), nisu najkraći. Osim toga je sporno što
nije dopušten smjer preko hrvatskog prijelaza Pasjak kod Rijeke,
što je najbliži put iz Kopra prema jugoistoku.
Osim uvedbe koridora, Hrvati na svim graničnim prijelazima
planiraju postaviti vage za vaganje teretnjaka. Kane vagati i
vozila koja će biti prijavljena kao prazna. Svaki bi teretnjak na
nekim mjestima trebala pregledati dvojica ovlaštenih carinika.
Tako će vozači na graničnim prijelazima morati otvarati sve
poklopce na cisternama da carinici provjere kakvoću goriva. Ako se
težina vozila na ulaznom i izlaznom graničnom prijelazu neće
poklapati, povest će istragu. Isto vrijedi za vrstu i kakvoću
goriva. Sve će cisterne plombirati.
Hrvati za prijevoz opasnih tvari u BiH i natrag predlažu koridore:
granični prijelaz Bregana i granični prijelaz Macelj - Zagreb
(obilaznica)- granični prijelaz Stara Gradiška ili Županja
(autocesta D4 i autoceta D1) a naftne će derivati biti iznimno
dopušteno voziti od graničnoga prijelaza Dubrava do graničnoga
prijelaza Stara Gradiška ili Županja (autocesta D2 - autocesta D4),
ali po tom će koridoru transport teći željeznicom dok se ne dovrši
obilaznica kraj Varaždina. Trebao bi biti zabranjen prijevoz
opasnih tvari iz Slovenije u BiH preko graničnog prijelaza Ličko
Petrovo Selo i to zbog sigurnosti Nacionalnog parka Plitvice. Iz
luke Ploče trebao bi biti dopušten prijevoz opasnih tvari po
cestama do graničnog prijelaza Mali Prolog prema BiH i prema SRJ, a
iz luke Rijeka do graničnog prijelaza Stara Gradiška ili graničnog
prijelaza Županja za BiH odnosno do graničnog prijelaza Bajakovo za
SRJ po autocestama D1, D3 i D4", izvješćuju P.Ž. i D.K.