BERLIN, 22. siječnja (Hina/dpa) - Njemačka je vlada objavila da projekti izgradnje dviju željezničkih ruta za vlakove velike brzine udovoljavaju ekonomskim i tehničkim kriterijima izvedivosti.
BERLIN, 22. siječnja (Hina/dpa) - Njemačka je vlada objavila da
projekti izgradnje dviju željezničkih ruta za vlakove velike
brzine udovoljavaju ekonomskim i tehničkim kriterijima
izvedivosti.#L#
Ministar prometa Kurt Bodewig izjavio je da je studija neovisnih
stručnjaka pokazala da će obje predlagane rute imati dovoljno
putnika za vlakove velike brzine, koji mogu razviti brzinu od
gotovo 500 kilometara na sat.
Prva predložena ruta povezivala bi Dortmund s Duesseldorfom, a
trošak izgradnje pruge duge 79 kilometara ukupno bi iznosio 3,2
milijarde eura. Druga bi pruga povezivala glavni kolodvor u
Muenchenu s tamošnjom zračnom lukom za međunarodne letove, koja je
udaljena 37 kilometara. Njezina izgradnja stajala bi 1,6 milijardi
eura.
Njemačka je vlada rezervirala 2,3 milijarde eura za financiranje
spomenute željeznice, a sada mora odlučiti kako iskoristiti ta
sredstva. Projekt izgradnje te željeznice razvija se već gotovo 20
godina, a dosad je u njega utrošeno stotine milijuna dolara.
Planirano povezivanje Berlina i Hamburga otkazano je u 2000. zbog
nedostatka novca.
U svijetu se prva takva komercijalna pruga trenutno gradi u Kini, i
to između središta Šangaja i 33 kilometara udaljene zračne luke.
Bude li dovršena u planiranom roku, odnosno do početka 2003.,
kineske će vlasti razmotriti izgradnju planiranih 1.300 kilometara
pruge između Pekinga i Šangaja.
(Hina) vm sbo