FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SLO 19.I.-DELO-PRIJEVOZ NAFTE

SI-HR-ZABRANE-Gospodarstvo/poslovanje/financije SLO 19.I.-DELO-PRIJEVOZ NAFTE SLOVENIJADELO19. I. 2002.Račanov naftni rez"Već kad su Račanovi ministri jučer poslije podne stizali u Banske dvore bilo je jasno da je samo pitanje vremena kada će Hrvatska ukinuti zabranu prijevoza nafte i naftnih derivata po svojem teritoriju. Jedini put iz nezgodnog položaja u kojem su se vlastitom krivnjom našli hrvatski predsjednik vlade i njegova vlada, bilo je traženje što elegantnijeg izlaza iz kuta u koji su bili stjerani.Neobična mjera koja je politiku, naftne trgovce i javnost u Hrvatskoj i susjednim državama udarila poput munje iz vedrog neba, bila je na snazi manje od tri dana. Iako su s terena, recimo iz luke Ploče, još sinoć stizale drukčije informacije, Račanova je poruka bila jasna - zabranu ćemo ukinuti. Hrvatski predsjednik vlade koji se do petka izgleda uopće nije bavio skandalom i naftnim ratom, povukao je odlučujući potez.Na posljetku se i u hrvatskoj javnosti rijetko kada čuo neki glas za 'naftne barikade' na cestama. Gotovo nitko nije vjerovao argumentima da se njima bore za sigurnost okoliša i protiv
SLOVENIJA DELO 19. I. 2002. Račanov naftni rez "Već kad su Račanovi ministri jučer poslije podne stizali u Banske dvore bilo je jasno da je samo pitanje vremena kada će Hrvatska ukinuti zabranu prijevoza nafte i naftnih derivata po svojem teritoriju. Jedini put iz nezgodnog položaja u kojem su se vlastitom krivnjom našli hrvatski predsjednik vlade i njegova vlada, bilo je traženje što elegantnijeg izlaza iz kuta u koji su bili stjerani. Neobična mjera koja je politiku, naftne trgovce i javnost u Hrvatskoj i susjednim državama udarila poput munje iz vedrog neba, bila je na snazi manje od tri dana. Iako su s terena, recimo iz luke Ploče, još sinoć stizale drukčije informacije, Račanova je poruka bila jasna - zabranu ćemo ukinuti. Hrvatski predsjednik vlade koji se do petka izgleda uopće nije bavio skandalom i naftnim ratom, povukao je odlučujući potez. Na posljetku se i u hrvatskoj javnosti rijetko kada čuo neki glas za 'naftne barikade' na cestama. Gotovo nitko nije vjerovao argumentima da se njima bore za sigurnost okoliša i protiv krijumčara benzina. 'Hoćemo li ukinuti tramvaje jer nadzornici ne otkrivaju putnike koji se voze bez karte?' pitao je komentator Vjesnika. Podpredsjednik vlade Slavko Linić, ministar vanjskih poslova Tonino Picula i ministar unutarnjih poslova Šime Lučin zadnjih su dana doduše zagovarali prijepornu zabranu (svaki sa svojim argumentima), no pritisak na Hrvatsku ipak je bio prevelik. BiH je zaprijetio još oštrije nego Slovenija, Austrija i Mađarska su se pokrenule, informacije o neprihvatljivom hrvatskom protekcionizmu već su se počele nakupljati u Bruxellesu. Budući da su najviđe bili pogođeni poslovni interesi slovenskih gospodarskih društava i budući da Slovenija u zadnjoj godini ima 'toplo-hladne' odnose sa Zagrebom, Ljubljana se možda odazvala tankoćutnije nego što su neki očekivali. Osobito oni koji se pripremaju na oštru konkurentnu borbu naftaša u jugoistoku. U Zagrebu politički utjecajna Ina koja osim hrvatskoga tržišta vlada i bosanskim, nipošto ne želi da u BiH dobije jaku konkurenciju. Zabrana tranzita u BiH preko Hrvatske bila bi jedna od prepreka za strane naftne trgovce. Najavljenim nastojanjem kupnje sarajevskog Energopetrola, slovenski naftaši najavljuju još intenzivniji nastup u BiH, zato su očito već počele pripreme za naftni rat o kojemu se do sada tek potiho govorilo", piše Peter Žerjavić.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙