TAIPEI, 10. siječnja (Hina/dpa) - Budući je luka u Šangaju prošle godine istisnula Rotterdam s 5. mjesta najveće svjetske luke za kontejnerski pretovar, trenutno se pet vodećih luka u svijetu nalaze u Aziji, doznaje se iz luke
Kaohsiung.
TAIPEI, 10. siječnja (Hina/dpa) - Budući je luka u Šangaju prošle
godine istisnula Rotterdam s 5. mjesta najveće svjetske luke za
kontejnerski pretovar, trenutno se pet vodećih luka u svijetu
nalaze u Aziji, doznaje se iz luke Kaohsiung.#L#
'Pet vodećih luka u svijetu za kontejnersko poslovanje, uz
Šangajsku, čine Hong Kong, Singapur, Pusan i Kaohsiung', kazao je
šef odjela pomorskog terminala luke Kaohsiung, Chou Chao-ting,
pozivajući se na podatke o poslovanju luka objavljene u jednom
britanskom mjesečniku.
Šangajska luka skočila je tako s 20. mjesta na svjetskoj ljestvici u
1995. na šesto mjesto 2000. i na peto u 2001. Kineske vlasti porast
poslovanja Šangajske luke pripisuju snažnom gospodarskom rastu
Kine - 7 posto u prošloj godini. Kako bi povećala konkurentnost,
luka u Šangaju povećava dubinu plovnog kanala, koja sada iznosi
između 9 i 11 metara te gradi 30 kilometara od obale luku Yangshan,
koja će s pet kontejnerskih terminala biti dubine od 12 do 15
metara.
Unazad deset godina luka u Šangaju bilježila je povećanje
kontejnerskog poslovanja u prosjeku za 27 posto, no daljnja
ekspanzija bila je ograničena plitkošću plovnog kanala. Stoga su i
bili primorani izgraditi luku Yangshan, za koju kažu da ima
potencijala postati najveća svjetska luka za kontejnersko
poslovanje. Trenutno u Aziji najveću dubinu ima luka Kaohsiung, od
13 do 15 metara.
(Hina) vm