ZAGREB, 10. siječnja (Hina) - Preopterećenost djece nastavnim gradivom, nedovoljna komunikacija između nastavnika i učenika, kao i nastavnika i roditelja, i porast agresivnosti među školskom djecom, samo su neki od problema izneseni
na današnjem seminaru u Pučkom otvorenom učilištu (PUO).
ZAGREB, 10. siječnja (Hina) - Preopterećenost djece nastavnim
gradivom, nedovoljna komunikacija između nastavnika i učenika, kao
i nastavnika i roditelja, i porast agresivnosti među školskom
djecom, samo su neki od problema izneseni na današnjem seminaru u
Pučkom otvorenom učilištu (PUO).#L#
Seminar pod nazivom "Uloga škole u prevenciji neprihvatljivog
ponašanja djece i mladeži", PUO je za nastavnike i pedagoge
organizirao u suradnji s gradskim Uredom za zdravstvo i socijalnu
skrb.
Po riječima voditeljice programa "Pomoć u učenju" pri PUO-u Jasne
Čurin, žalosno je da je anketa pokazala kako djeca školu, mjesto na
kojemu dnevno provedu i do devet sati, doživljavaju kao nešto iz
čega bi najradije pobjegli. Naime, dodala je Čurin, škola je kod
ispitanika zauzela posljednje šesto mjesto, a ispred su: 1. aktivna
zabava, 2. sport, 3. neka posebno draga osoba, 4. pasivna zabava i
5. odmaranje.
Profesorica iz Savjetovališta za probleme učenja Nada Anić
istaknula je kako je cilj seminara stalna težnja da se pridonese
humanizaciji škole.
Anić je rekla kako je proučavajući školske sustave drugih zemalja
uočila da i oni imaju neuspjeha jer, kako je napomenula, škola se ne
može prilagoditi individui jer su programi rađeni za prosječnu
djecu.
Dodala je kako oni koji rade program imaju najbolje namjere, ali bi,
po njezinu mišljenju, prije toga trebali provesti istraživanje.
Školski je program u nas preopterećen i ima dosta udžbenika koji to
uopće nisu, zaključila je Anić.
Naglasila je kako na razvoj ličnosti bitnu ulogu mogu odigrati
nastavnici jer i njih ima koji su "pravi majstori svoga zanata", ali
ima i onih koji su "zalutali u nastavnički poziv".
Istraživanje je pokazalo da djeca vole da se s vremena na vrijeme
nastavnik našali, a čak se i ne ljute kada nastavnik daje slabe
ocjene, ali samo ako je to pravedno, rekla je Anić.
U diskusiji o porastu agresivnosti učenika u školi, Anić se sa
sudionicima složila kako je točno da je ta agresivnost u porastu i
napomenula da je jedan od razloga za to i "televizijski program koji
iza Dnevnika daje nasilničke policijske serije".
(Hina) sdju az