FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RFE 7. I. SAFET HALILOVIĆ: SVE ĆE MO UNIFICIRATI

BA-ENTITETI-Vlada RFE 7. I. SAFET HALILOVIĆ: SVE ĆE MO UNIFICIRATI RADIO SLOBODNA EUROPA - RFE7. I. 2002.Predsjednik Federacije BiH Safet Halilović: ustavna rješenja u entitetima moraju biti simetrična. Sa Safetom Halilovićem razgovarao Benjamin Butković.- Kao predsjednik Federacije već ste najavili da ćete povući neke poteze. Je li politički realno očekivati, nakon vaše eventualne odluke o raspuštanju Skupštine, da se održe prijevremeni izbori?= Raspuštanje Skupštine je posljednje sredstvo i mislim da to nitko ozbiljan ne bi bez velikog i teškog razloga učinio. Ja se nadam da će svi zastupnici imati dovoljno snage, odgovornosti i političkog sluha da prihvate proračun, bez kojeg nema financiranja ni institucija Federacije, niti zapravo građani mogu normalno živjeti u takvom jednom socijalnom, političkom okruženju. Što se tiče drugih ovlasti koje ima predsjednik Federacije, zajedno s dopredsjednikom, radi se o tome da ćemo u sljedećem razdoblju nastojati poduzeti, uz pomoć stručnjaka pravnih, ekonomskih i t.d. čitav niz analiza određenih zakonskih rješenja, zakonskih projekata iz ranijeg razdoblja, kada je postojao potpuni paralelizam, od vrha do dna, od dvije nacionalne stranke, i taj naciokratski model podrazumijevao je to da praktično svako
RADIO SLOBODNA EUROPA - RFE 7. I. 2002. Predsjednik Federacije BiH Safet Halilović: ustavna rješenja u entitetima moraju biti simetrična. Sa Safetom Halilovićem razgovarao Benjamin Butković. - Kao predsjednik Federacije već ste najavili da ćete povući neke poteze. Je li politički realno očekivati, nakon vaše eventualne odluke o raspuštanju Skupštine, da se održe prijevremeni izbori? = Raspuštanje Skupštine je posljednje sredstvo i mislim da to nitko ozbiljan ne bi bez velikog i teškog razloga učinio. Ja se nadam da će svi zastupnici imati dovoljno snage, odgovornosti i političkog sluha da prihvate proračun, bez kojeg nema financiranja ni institucija Federacije, niti zapravo građani mogu normalno živjeti u takvom jednom socijalnom, političkom okruženju. Što se tiče drugih ovlasti koje ima predsjednik Federacije, zajedno s dopredsjednikom, radi se o tome da ćemo u sljedećem razdoblju nastojati poduzeti, uz pomoć stručnjaka pravnih, ekonomskih i t.d. čitav niz analiza određenih zakonskih rješenja, zakonskih projekata iz ranijeg razdoblja, kada je postojao potpuni paralelizam, od vrha do dna, od dvije nacionalne stranke, i taj naciokratski model podrazumijevao je to da praktično svako ministarstvo ima dva ministarstva na etničkoj osnovi, s dva računa, koja su praktično etnička. Privatizacija se radila etnički. Poduzeća su postojala etnički. Još su samo trebali biti uvedeni etnički vlakovi. Tom paralelizmu ova aktualna vlast želi označiti kraj, iako nekih elemenata toga ima, ali kroz analizu ovih stručnjaka mi ćemo osporiti određene zakone i određena rješenja donesena pod ucjenom, pod prisilom. - Možete li biti konkretni? Koji su to zakoni? = Ima desetak zakona i ja ne bih prejudicirao jer će to biti na Ustavnom sudu Federacije. Zbog buduće procedure. - Jeste li zadovoljni načinom i ritmom otklanjanja paralelizama u institucijama Federacije? = Uglavnom jesmo. To je manje-više učinjeno uspješno u većini ministarstava. Ostatke tog paralelizma imamo uglavnom u Ministarstvu obrane gdje se ministar i zamjenik ministra još ne mogu usuglasiti oko projekta Zakona o obrani, iako je zakon iz 1996. godine imao formulaciju o tome da se Vojska Federacije sastoji od dvije komponente - to su Armija BiH i HVO. Ali također stoji odredba da se u roku od tri godine mora transformirati takva vojska u jedinstvenu vojsku Federacije. To je razdoblje isteklo još 1999. godine. Ni do danas ta, tako da kažem, unifikacija, odnosno ujedinjenje dviju komponenti, nije učinjeno. Sada se na način eufemizma, dakle drugih riječi, uvodi takozvana nacionalna dvokomponentnost, što je također izraz paralelizma. - U nekoliko navrata već je isticano da je administrativni aparat u Federaciji prilično glomazan. Razmišlja li se u ovom trenutku o smanjenju administrativnog aparata? = Mišljenje većine ministara je da treba smanjiti broj zaposlenih u federalnim institucijama, kojih je preko 7000, za najmanje deset posto. - Teškoće u financiranju županijskih vlasti u nekim županijama su nesporne. Hoće li federalne institucije intervenirati u smislu sanacije šteta nastalih u županijskim proračunima, obzirom da su federalne vlasti ipak priskrbile neke nadležnosti koje su dosad bile na županijskoj razini? = Federalne vlasti su donošenjem određenih zakona o porezima, na neki način, osigurale monopolan položaj Federacije na račun županija. Tako da su županije, praktički, bankrotirale. Međutim tada je već rečeno u nekim županijama da se takva odluka treba primjenjivati jedno vrijeme, tri-četiri mjeseca, da se testiraju njeni rezultati i ukoliko bude održiva da takvo stanje i ostane. Međutim, očito da za županije takva zakonska rješenja u poreznoj politici daju loše rezultate i kroz proračun za sljedeću godinu morat će se nešto radikalnije tu činiti, ili što prije ići na izmjenu zakona. - Za kraj nešto što mnogi drže čak i krucijalnim: ustavne promjene u Federaciji još uvijek nisu učinjene u skladu s odlukom Ustavnog suda. Hoćete li u tom smjeru poduzeti neke korake? = Mi nismo zadovoljni opsegom ponuđenih ustavnih promjena, posebice u Republici Srpskoj. Držimo da su te ponuđene promjene od stranog ustavnog povjerenstva kozmetičke naravi i da prihvaćaju dopuniti neke notorne diskrimnirajuće norme, a da istinske želje za osiguranjem instrumenata zaštite kolektivnih i individualnih prava svih naroda i građana, podjednako na cijelom prostoru, očito nema. Pošto se radi o jedinstvenoj odluci Ustavnog suda koja mora biti jednako provedena u oba entiteta, normalno je da ta rješenja moraju biti simetrična, dakle, imati iste instrumente zaštite kolektivnih i individualnih prava kako u Federaciji za sva tri naroda, dakle i za pripadnike srpskog naroda, tako i u Republici Srpskoj za predstavnike hrvatskog i bošnjačkog naroda. (RFE)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙