ZAGREB, 29. prosinca 2003. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i tvrtka Končar-Inženjering za energetiku i transport potpisali su danas Ugovor o izgradnji elektrovučne podstanice Zaprešić, čime će se osnažiti kontaktna mreža HŽ-a u
zagrebačkom prigradskom prometu, a vrijednost opreme i radova, koji bi trebali biti dovršeni za 21 mjesec, je oko 23 milijuna kuna.
ZAGREB, 29. prosinca 2003. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i tvrtka
Končar-Inženjering za energetiku i transport potpisali su danas Ugovor
o izgradnji elektrovučne podstanice Zaprešić, čime će se osnažiti
kontaktna mreža HŽ-a u zagrebačkom prigradskom prometu, a vrijednost
opreme i radova, koji bi trebali biti dovršeni za 21 mjesec, je oko 23
milijuna kuna.#L#
Potpisujući taj Ugovor, predsjednici Uprava HŽ-a i Končara Marijan
Drempetić i Darinko Bago istaknuli su dobru dosadašnju suradnju i
međusobno poštivanje zadanih rokova u svim ugovorima. Obojica su
naglasili i značaj toga posla za obje kompanije, pri čemu je Drempetić
kazao da je to ujedno i prvi objekt u okviru projekta elektrifikacije
pruge Zaprešić-Zabok, čime će Zabok, pa i veliki dio Zagorja, postati
dio zagrebačke prigradske željeznice, te da će to omogućiti veću
točnost vlakova.
Ta će se suvremena podstanica od 110/20 kV izgraditi u sklopu
postojeće HEP-ove trafostanice Zaprešić, a predviđena je za uključenje
u sustav daljinskog upravljanja iz Centra za daljinsko upravljanje
Zagreb.
Bago je pak kao nastavak suradnje sa HŽ-om za prvo tromjesečje iduće
godine najavio i sklapanje ugovora za izmjenu sustava vuče na pruzi
Moravice-Rijeka-Šapjane.
Uz taj ugovor Drempetić je danas predstavio i ugovor o proizvodnji i
isporuci 50 niskopodnih vagona za prijevoz kamiona (tzv. vagoni
Ro-La), osam zakretnih grudnih greda i rezervnih dijelova, a koji je
HŽ početkom prosinca ove godine potpisao sa Radionicom željezničkih
vozila Čakovec. Vrijednost toga ugovora je oko 62 milijuna kuna, a
kako je kazao Drempetić, prvih 15 takvih vagona bit će ispručeno do
kraja lipnja, a još 25 do kraja iduće godine. Ostatak isporuke
planiran je do kraja 2005. godine. Dodao je i da će vagoni Ro-La
voziti u zatvorenim kompozicijama od po dvadesetak niskopodnih vagona
i s jednim vagonom za spavanje i boravak za vozače kamiona. Takvi
vlakovi voze po posebnom režimu prema bilateralnim sporazumima koji se
zaključuju između pojedinih željezničkih uprava na čijemu području
postoje utovarne rampe (Njemačka, Austrija, Švicarska, Mađarska,
Italija).
Drempetić je uz to najavio da će HŽ i u 2004. nastaviti sa
rekonstrukcijom putničkih vagona (u planu je njih 50), te da će putem
međunarodnog natječaja nabaviti nove elektromotorne i dizel vlakove.
Podsjetio je i da su tijekom ove godine obnovili i osuvremenili
(klimatizirali) 14 putničkih vagona, te u suradnji sa Končarom 16
elektromotornih lokomotiva.
Na upit hoće li ostati na čelu HŽ-a Drempetić je odgovorio "za sada
da" dodajući da mandat sadašnje Uprave traje do studenoga 2004., te da
je bivša Vlada prihvatila njihov Poslovni plan.
(Hina) tam ds