PARIZ, 28. prosinca (Hina/AFP) - U Francuskoj će od 1. siječnja tri od četiri zabranjena sektora za reklamiranje na televiziji - sav tisak, izdavaštvo i velika distribucija - dobiti pristup na male ekrane, obilježavajući prekid
francuskog kulturnog izuzeća.
PARIZ, 28. prosinca (Hina/AFP) - U Francuskoj će od 1. siječnja tri
od četiri zabranjena sektora za reklamiranje na televiziji - sav
tisak, izdavaštvo i velika distribucija - dobiti pristup na male
ekrane, obilježavajući prekid francuskog kulturnog izuzeća. #L#
Ova tri sektora, kao i filmska industrija, do sada nisu imali pravo
reklamiranja na francuskoj televiziji. Cilj je bio dati prednost
novinama i radiju, kako bi se potaknuo pluralizam medija i
zaštitili oni najslabiji, za koje su troškovi televizijskih
reklama previsoki.
Europska je unija ipak u svibnju 2002. donijela odluku da se
Francuska mora uskladiti s europskim pravom, koje dopušta ovim
sektorima reklamiranje na televiziji. Prema francuskom zakonu od
listopada 2003., o kojem se Europska komisija još nije izjasnila,
tisak će imati potpuni pristup televizijskom reklamiranju od 1.
siječnja 2004.
Izdavaštvo će imati ograničen pristup kablovskoj i satelitskoj
televiziji, dok će veliki distributeri prvo moći ograničeno
reklamirati na kablovskoj i satelitskoj televiziji, a zatim od
siječnja 2007. i na drugim kanalima.
Ministar kulture i komunikacija Jean-Jacques Aillagon ocijenio je
u listopadu da će nove odredbe "očuvati kulturnu raznolikost i
ravnotežu najosjetljivijih medija".
Film još uvijek ostaje zabranjenim sektorom, iz kulturnih razloga,
jer se francuski krugovi sedme umjetnosti boje da bi ih američke
superprodukcije mogle uništiti.
Udruge izdavača ipak se boje da bi ovo ukidanje zabrana moglo
"ubrzati nestajanje nezavisnih izdavača", dok se s druge strane
mali trgovci boje povećane konkurencije.
(Hina) pgo bnš