MIAMI, 17. prosinca (Hina/Reuters) - Stotinu godina nakon prvoga čovjekova leta, u budućnosti će privatne tvrtke organizirati turističke letove u svemir, ljudi će se služiti privatnim zrakoplovima umjesto automobila, a nadzvučni
zrakoplovi prevozit će poslovne ljude u svaki dio Zemlje, smatraju stručnjaci i znanstvenici.
MIAMI, 17. prosinca (Hina/Reuters) - Stotinu godina nakon prvoga
čovjekova leta, u budućnosti će privatne tvrtke organizirati
turističke letove u svemir, ljudi će se služiti privatnim
zrakoplovima umjesto automobila, a nadzvučni zrakoplovi prevozit
će poslovne ljude u svaki dio Zemlje, smatraju stručnjaci i
znanstvenici. #L#
Sljedeća generacija pustolova prevozit će kolonizatore na Mjesec i
na Mars, zrakoplovi s dvije palube prevozit će po tisuću putnika, a
malim zrakoplovima slijetat ćete u svoju četvrt nakon petodnevnog
učenja letenja.
Nagli razvoj zrakoplovstva i istraživanja svemira vjerojatno će
uzrokovati i prijenos oružja i ratovanja u Zemljinu orbitu, a vojne
sile nastojat će ostvariti premoć u svemiru.
"Aeronautika još nije posve sazrela. U svakodnevnom životu jedva
iskorištavamo sve prednosti koje ona pruža", smatra Mark Moore,
jedan od stručnjaka Američke svemirske agencije (NASA) koji se bavi
razmatranjem budućnosti letenja.
Svemirski turizam samo što nije započeo, misli Peter Diamandis,
zrakoplovni vizionar koji je 1996. ponudio nagradu od 10 tisuća
dolara za izgradnju prvoga privatnog svemirskog broda koji bi tri
osobe mogao ponijeti na visinu od 100 kilometara i sigurno ih
vratiti na Zemlju te biti sposoban ponovno poletjeti u roku od dva
tjedna.
Više od dvadeset ekipa nastoji osvojiti tu nagradu, a Diamandis
vjeruje da će to biti ostvareno sljedeće godine, a to će donijeti i
bitnu promjenu u načinu na koji ljudi gledaju na svemir. On predviđa
da će se već 2013. obavljati komercijalni letovi u niže dijelove
orbite oko Zemlje.
Dok su prvi svemirski turisti Dennis Tito i Mark Shuttleworth
platili Rusiji 20 milijuna dolara za let u svemir, Diamandis
vjeruje da bi privatna tvrtka tu cijenu mogla spustiti na manje od
milijun dolara i tako stvoriti potencijalno veliko tržište za svoje
usluge, osobito među pustolovno raspoloženim bogatašima iz "baby
boom" generacije. Osim toga, Diamandis vjeruje da će do 2025. na
Mjesecu postojati kolonija.
Proizvođač zrakoplova Airbus nada se da će do 2006. u prometu imati
zrakoplov s dvostrukom palubom koji će moći primiti gotovo 600
putnika, a futuristi već zamišljaju zrakoplov s tisuću putnika koji
će nadzvučnom brzinom obići Zemlju za samo nekoliko sati.
Istodobno s povećavanjem komercijalnih zrakoplova, razvijat će se
i kompjuterizirani mali zrakoplovi za osobnu uporabu, kojima će se
vrlo lako upravljati, a moći će sletjeti na pistu kraću od 15
metara.
Osim toga, stručnjaci poput Jima Datora sa Sveučilišta na Havajima,
pretpostavljaju da će SAD pokušati uspostaviti vojnu bazu na
Mjesecu te da će čovjek otići na Mars u roku od 30 do 50 godina, ali
neće biti povratnih karata zbog udaljenosti, nego će kolonizatori
jednostavno otići tamo i na kraju se razviti u drukčiji oblik
života.
(Hina) rug dgk