ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Bechtel odustaje od prava na gradnju autoceste Zagreb-Sisak i od prava na ograničavanje izbora drugog izvođača, izjavio je danas novinarima ministar javnih radova Radimir Čačić nakon što je Vlada
prihvatila izmjenu Okvirnog sporazuma o autocesti Bregana-Zagreb-Dubrovnik između Vlade i Bechtela.
ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Bechtel odustaje od prava na gradnju
autoceste Zagreb-Sisak i od prava na ograničavanje izbora drugog
izvođača, izjavio je danas novinarima ministar javnih radova
Radimir Čačić nakon što je Vlada prihvatila izmjenu Okvirnog
sporazuma o autocesti Bregana-Zagreb-Dubrovnik između Vlade i
Bechtela. #L#
Čačić tvrdi da tim izmjenama Hrvatska više nema nikakvu obvezu
prema Bechtelu vezano za gradnju autoceste Zagreb-Sisak, te da za
to nema nikakvih posljedica i nikakve materijalne štete.
Ugovor s Bechtelom sklopljen je 1998. i u njemu je bila predviđena
izgradnja triju dionica - Bregana-Zagreb, Zagreb-Velika Gorica-
Sisak i Sisak-granica s BiH, ali je izgradnja prema Sisku, pod
određenim uvjetima, suspendirana 1999., a umjesto dionice Sisak-
granica BiH išlo se na gradnju autoceste Zagreb-Bosiljevo-Sveti
Rok.
Čačić je podsjetio da je ugovor sklopila HDZ-ova Vlada koja je,
tvrdi njime "ostavila okove na nogama".
Objasnio je da se, naime, u slučaju gradnje autoceste Zagreb-Sisak
ta gradnja morala povjeriti Bechtelu ili od njega dobiti suglasnost
da to radi netko drugi.
Današnjim izmjenama Okvirnog sporazuma iz ugovora se isključuje
dionica Zagreb-Sisak bez posljedica za investitore, i Bechtel
odustaje od prava građenja te dionice, prava potraživanja troškova
demobilizacije, te od prava na suglasnosti da se taj posao povjeri
nekom drugom, ako bi se gradilo u roku dvije godine nakon završetka
autoceste Bosiljevo-Sveti Rok.
Za to odustajanje Bechtel traži da se Okvirnim sporazumom ostavi
mogućnost da se umjesto dionice Zagreb-Sisak može ugovoriti
građenje neke druge dionice, ako se Vlada i Bechtel o tome dogovore
prije dovršetka autoceste do Svetog Roka. Ako se pak takav dogovor
ne postigne nema posljedica za Hrvatsku, kazao je Čačić.
Vlada može gradnju te dionice ugovoriti i s Bechtelom, a ako tako
bude onda ostaju uvjeti iz sporazuma iz 1998., dodao je Čačić.
Naveo je i da se trošak izgradnje autoceste Zagreb-Sisak prema
sporazumu iz 1998. procjenjuje na oko 200 milijuna dolara.
Čačić procjenjuje da troškovi izgradnje autocesta izravnom
pogodbom mogu biti i 25 do 50 posto viši nego je tržišna cijena,
odnosno cijena koja se može dobiti na međunarodnom natječaju, te
podsjeća da ta cijena ovisi i o tečaju dolara.
Na upit kako to da je Bechtel pristao na izmjenu sporazuma, Čačić
kaže da su skraćeni rokovi za izgradnju dionice Bosiljevo-Sveti Rok
sa 2006. na kraj lipnja iduće godine za što će mu se platiti svi
troškovi.
To ubrzanje roka Hrvatske će autoceste stajati dodatnih 20 milijuna
dolara (pet ove, te 15 milijuna iduće godine, po završetku radova).
Sredstva za to, kao i za cjelokupnu izgradnju autoceste do Splita,
su osigurana, kazao je Čačić.
Na upit zašto je Bechtel pristao na izmjenu sporazuma, Čačić je
kazao da bez toga Vlada nije željela izvršiti ubrzano plaćanje.
(Hina) um/bn sšh