ZAGREB, 9. prosinca 2003. (Hina) - Cilj organiziranja akcije "Kupujmo hrvatsko" od njenih početaka bilo je stvaranje 'pozitivnog domoljublja', ali ne u smislu zatvaranja hrvatskog tržišta, za što se optuživalo organizatore, već upravo
suprotno - u smislu stvaranja prepoznatljivosti i zaštite domaće proizvodnje na pragu potpunog otvaranja tržišta.
ZAGREB, 9. prosinca 2003. (Hina) - Cilj organiziranja akcije
"Kupujmo hrvatsko" od njenih početaka bilo je stvaranje 'pozitivnog
domoljublja', ali ne u smislu zatvaranja hrvatskog tržišta, za što se
optuživalo organizatore, već upravo suprotno - u smislu stvaranja
prepoznatljivosti i zaštite domaće proizvodnje na pragu potpunog
otvaranja tržišta.#L#
Rekao je to danas predsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) Nadan
Vidošević, ocjenjujući ovogodišnju nacionalnu akciju "Kupujmo
hrvatsko", koju HGK organizira od 1997. godine.
Ove je godine ta akcija održana od 10. svibnja do 27. rujna u 23
hrvatska grada, a okupila je ukupno 308 tvrtki koje su prodajnim
akcijama promovirale nekoliko tisuća vlastitih proizvoda, ponajprije
one kojima je HGK dodijelila znakove 'Izvorno hrvatsko' i 'Hrvatska
kvaliteta'.
Kao jedno od najvećih pozitivnih iznenađenja ovogodišnje akcije
Vidošević je istaknuo činjenicu da se akcija uspjela 'nametnuti' i kod
velikog broja velikih trgovačkih lanaca, bez obzira na njihovo
vlasništvo.
Pozitivnu ocjenu akcije, dodao je, dali su i njeni sudionici - tvrtke
i građani. Iznio je tako podatke iz anketa koju je HGK provela među
kupcima na akciji, a koja je pokazala kako 63 posto ispitanika više
kupuje domaće nego strane proizvode, a čak 79 posto ispitanih građana
izjavilo je kako je spremno skuplje platiti hrvatski proizvod nego
strani, ako su oba iste kvalitete.
Za proljeće iduće godine Vidošević je najavio pokretanje nove, 'još
ambicioznije' akcije. Ne navodeći detalje, rekao je samo kako će ona
isključivo biti usmjerena ka mladima, tj. djeci i adolescentima, jer
će taj dio društva 'nositi zemlju u trenutku ulaska Hrvatske na
tržište Europske unije (EU)'.
Približavanje Uniji dodatno povećava potrebu za ovakvim akcijama, s
obzirom da smo već ušli u završnu fazu - pred samim smo pregovorima. U
tom svjetlu ne treba zaboraviti da će u naredne tri godine Hrvatska
postepeno izgubiti sve preferencijalne stope za izvoz u EU, odnosno
uvoz iz te zemlje, a tim i jedan od instrumenata zaštite domaće
proizvodnje, istaknuo je predsjednik HGK.
(Hina) rub ds