ZAGREB, 5. prosinca 2003. (Hina) - Za teška teretna vozila hrvatskih prijevoznika od 1. siječnja iduće godine bit će bitno olakšan tranzit preko Austrije zbog austrijskog sustava regulacije međunarodnog teretnog prometa, koji će
ujedno našim prijevoznicima omogućiti da od iduće godine koriste dvostruko više, odnosno više od 40 tisuća prijevoznih dozvola ili tzv. CEMT-ova, nego ranijih godina.
omet-Politika
ZAGREB, 5. prosinca 2003. (Hina) - Za teška teretna vozila hrvatskih
prijevoznika od 1. siječnja iduće godine bit će bitno olakšan tranzit
preko Austrije zbog austrijskog sustava regulacije međunarodnog
teretnog prometa, koji će ujedno našim prijevoznicima omogućiti da od
iduće godine koriste dvostruko više, odnosno više od 40 tisuća
prijevoznih dozvola ili tzv. CEMT-ova, nego ranijih godina.#L#
Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza Mijo Bezer kazao je to na
današnjem sastanku s hrvatskim prijevoznicima na kojem ih se
obavijestio o tom novom režimu tranzita za teška teretna vozila preko
Austrije. Bezer je kazao da od oko blizu devet tisuća registriranih
teretnih vozila naših prijevoznika, njih gotovo 1.100 ili 12 posto od
ukupnog broja može slobodno prolaziti kroz Austriju, jer su ekološki
prihvatljivija vozila i troše manje od pet eko bodova. Prije dvije
godine ukupni hrvatski teretni vozni park sastojao se od preko 73
posto "crnih" neekoloških vozila, dok danas imamo 56 posto eko vozila,
a i zahvaljujući tome bruto promet s Austrijom je porastao tri puta u
zadnje dvije-tri godine.
Na sastanku održanom u Bruxellesu 1. prosinca hrvatsko izaslanstvo na
čelu s Bezerom, dogovorilo je s predstavnicima Europske komisije bitno
olakšan tranzit preko Austrije, pa će tako biti slobodan prijelaz za
sva teška teretna vozila hrvatskih prijevoznika koja preko austrijskog
teritorija troše pet ili manje eko bodova. Svi hrvatski prijevoznici
koji troše šest, sedam ili osam eko bodova moraju imati eko bodove
prema potpisanom kontigentu za razdoblje 2004-2006, dok oni koji troše
više od osam eko bodova neće moći voziti preko Austrije.
Bezer je to ocijenio bitno poboljšanim uvjetima za hrvatske
prijevoznike, koji će omogućiti da se prijeđe s modela koji je
obuhvaćao 20 tisuća dozvola prijelaza na model iznad 40 ili 45 tisuća
prijelaza.
Austrija, zbog zaštite okoliša, ima specifičan sustav regulacije
međunarodnog teretnog prometa, pa su hrvatski cestovni prijevoznici od
2003. prilikom tranzita kroz Austriju prešli na novi sustav eko
bodova, umjesto dozvola za prijevoz. Potrošnja eko bodova ovisi o
kvaliteti voznog parka naših cestovnih prijevoznika, odnosno da li
tehničke karakteristike vozila odgovaraju propisima zaštite okoliša i
sigurnosti prometa. To znači da vozilo koje više zadovoljava ekološke
standarde koristi manji broj eko bodova.
Uvođenje novog sustava elektroničke naplate cestarina u Austriji od
početka iduće godine, Bezer ne vidi kao neku zapreku za prometovanje
naših prijevoznika.
(Hina) nz ds