BRUXELLES, 2. prosinca (Hina/Reuters) - Zajednička europska valuta ne znači da potrošači u Europi žure u prekogranične kupovine ili da surfaju mrežom kako bi povoljno kupovali, pokazalo je istraživanje Europske komisije.
BRUXELLES, 2. prosinca (Hina/Reuters) - Zajednička europska valuta
ne znači da potrošači u Europi žure u prekogranične kupovine ili da
surfaju mrežom kako bi povoljno kupovali, pokazalo je istraživanje
Europske komisije.#L#
Samo je 12 posto potrošača u Europskoj uniji (EU) lani kupovalo u
drugoj zemlji članici tog 15-članog bloka. Ukupno 379 milijuna
građana EU nije odlazilo u inozemne kupovine čak unatoč tome što je
moglo ostvariti i do 40 posto ušteda, objavila je Komisija.
Najveća barijera odlasku u kupovinu preko granice je strani jezik.
Potrošače je brinulo i kako koristiti pravo na povrat robe i naknadu
u slučaju oštećene robe kupljene u drugoj zemlji, utvrđeno je u tom
istraživanju.
I dok je gotovo 50 posto ispitanih građana u istraživanju
Eurobarometera osjećalo da ima u svojoj zemlji visoka potrošačka
prava, ta je brojka pala na svega 20 posto pri kupovanju u
inozemstvu.
Luksemburžani su najpustolovniji kupci, kojih je lani čak 48 posto
skočilo preko granice u šoping. Usporedbe radi, to je učinilo samo
dva posto Španjolaca. Najviše prekograničnog šopinga odvija se
tijekom praznika i poslovnih putovanja.
"Konkurentno europsko gospodarstvo treba potrošače koji su spremni
kupovati izvan nacionalnih granica", kazao je europski povjerenik
za zaštitu potrošača David Byrne. "Ovo istraživanje pokazuje da je
potrebno nastaviti s osnaživanjem EU potrošačke politike".
(Hina) sbo sbo