ZAGREB, 20. studenoga (Hina) - Potrošnja alkoholnih pića na hrvatskom tržištu u prvih devet ovogodišnjih mjeseci iznosila je 9,6 milijuna litara, što je 12 posto više nego u istom razdoblju lani, podaci su Gospodarskog interesnog
udruženja proizvođača pića (GIUPP).
ZAGREB, 20. studenoga (Hina) - Potrošnja alkoholnih pića na
hrvatskom tržištu u prvih devet ovogodišnjih mjeseci iznosila je
9,6 milijuna litara, što je 12 posto više nego u istom razdoblju
lani, podaci su Gospodarskog interesnog udruženja proizvođača pića
(GIUPP).#L#
Dvije trećine, odnosno 7,3 milijuna litara ili sedam posto više
odnosilo na pića domaćih proizvođača, a preostalih 2,3 milijuna
litara ili 32 posto više nego lani, na pića iz uvoza. Pritom je
najviše alkoholnih pića uvezeno iz Italije (30 posto), Njemačke (26
posto) te Velike Britanije na koju se odnosi 21 posto ukupnog uvoza
alkoholnih pića u Hrvatsku.
Najviše se uvozi likera, čiji je uvoz, po podacima GIUPP-a, povećan
22 posto. Uvoz vinjaka povećan je 11 posto, a votke je uvezeno 2,5
puta više nego u istom lanjskom razdoblju.
Podaci o izvozu, pak, pokazuju da su domaći proizvođači u prvih
devet mjeseci izvezli 3,4 milijuna alkoholnih pića, što je osam
posto manje nego u isto lanjsko doba.
U GIUPP-u naglašavaju da se uvoze proizvodi koje proizvode hrvatski
proizvođači, no da je "očito uvoz isplativiji" i to ponajviše zbog
visoke cijene hrvatskih proizvoda na tržištu, zbog čega on nije
konkurentan. Razlog tomu vide u visokim porezima i trošarinama,
skupoj radnoj snazi, cijeni energije te visokim trgovačkim maržama
koje poskupljuju proizvod za krajnjeg potrošača.
Iz GIUPP-a upozoravaju da će uvoz u 2004. godini biti još veći, zbog
smanjenja carinskih stopa, a u 2005., kada se ukidaju carinske
stope na alkoholna pića (osim šljivovice), uvoz će još rasti.
(Hina) tp db