NOVI MAROF, 16. studenoga (Hina) - Posljednja dionica autoceste Zagreb-Goričan, od Novog Marofa do Varaždina, duljine 13,6 kilometara, iza 11 sati otvorena je za promet.
NOVI MAROF, 16. studenoga (Hina) - Posljednja dionica autoceste
Zagreb-Goričan, od Novog Marofa do Varaždina, duljine 13,6
kilometara, iza 11 sati otvorena je za promet. #L#
Time je završena gradnje autoceste Zagreb-Goričan, u ukupnoj
dužini od 97 kilometara.
Dionica autoceste izvedena je u punom profilu, a na njoj je
sagrađeno 11 objekata, od kojih se po težini građenja i
zahtjevnosti najviše izdvajaju dva tunela, Hrastovec i
Vrtlinovec.
Vrijednog gradnje te dionice iznosi 855 milijuna kuna.
Ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić, na
prigodnoj svečanosti otvaranja kazao je da je Zagreb-Goričan prvi
cestovni smjer koji ova Vlada završava u potpunosti. Naglasio je
kako je on važan za gospodarski i prometni razvitak varaždinskog
područja i Hrvatske u cijelosti.
"Usprkos nekim najavama iz medija projekt gradnje autocesta neće se
zaustaviti, a sve dozvole nadležnih institucija ministarstava koje
trebamo imati, imamo, dok će za 15 do 20 dana biti izdana i uporabna
dozvola za cestovni smjer koji danas otvaramo", rekao je Čačić.
Po njegovim riječima prije 2000. godine se na uporabne dozvole za
ceste čekalo desetke godina, a neke od prije izgrađenih cesta još ih
nemaju.
Govoreći o novootvorenoj dionici od Novog Marofa do Varaždina,
Čačić je kazao da je riječ o najzahtjevnijoj dionici ikad
napravljeno u Hrvatskoj, zbog geološki nepovoljnog tla, te da je od
nje teža samo dionica Krapina-Macelj. Istaknuo je da je time
pokazano da hrvatsko građevinarstvo može odgovoriti na
najzahtjevnije projekte.
Čačić je također napomenuo da je gradnja tunela na dionici Novi
Marof-Varaždin, stajala po metru deset puta više nego prosječna
cijena gradnje tunela u kamenu.
Ministar vanjskih poslova Tonino Picula, koji je na otvaranju bio
izaslanik premijera Ivice Račana, rekao je, uz ostalo, da
"zahvaljujući izvanrednom uspjehu projekta gradnje autocesta,
Hrvatska postaje sve više nalik zemljama Europske unije, čije ćemo
članica postati za nekoliko godina".
Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, Stanko Kovač, kazao je da
je puštanjem u promet ove dionice ispunjen Vladin program
cestogradnje za ovu godinu, kojim je bilo predviđeno puštanje u
promet 150 kilometara novih autocesta. Dodao je da su također,
unatoč težini, hrvatski graditelji uspjeli završiti posao prije
roka, koji je bio travanj 2004. godine.
Najavio je i da će do kraja godine cestarina na autocesti Zagreb-
Goričan ostati isti, 10 kuna, a nakon 1. siječnja 2004. na toj
autocesti će biti uveden moderan zatvoreni sustav naplate, koji će,
među ostalim, omogućavati plaćanje cestarine elektronički bez
zaustavljanja automobila.
(Hina) nz sp