FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KATALONSKE PORUKE ZA RAZVOJ HRVATSKOG TURIZMA:ZAŠTITITI PROSTOR I SAČUVATI PRIRODU

HR-turizam-catalonija-Turizam/ugostiteljstvo Katalonske poruke za razvoj hrvatskog turizma:zaštititi prostor i sačuvati prirodu Piše: Tatjana MiščančukZAGREB, 14. studenoga (Hina) - Hrvatska ima veliku šansu postati jedna od najtraženijih i najatraktivnijih turističkih mediteranskih destinacija ako u svom turističkom razvoju u idućih nekoliko godina uspije sačuvati nezagađenu prirodu te zakonski zaštiti prostor (obalni i u unutrašnjosti) od neplanske i divlje izgradnje, posebno apartmana i velikih hotela.
Piše: Tatjana Miščančuk ZAGREB, 14. studenoga (Hina) - Hrvatska ima veliku šansu postati jedna od najtraženijih i najatraktivnijih turističkih mediteranskih destinacija ako u svom turističkom razvoju u idućih nekoliko godina uspije sačuvati nezagađenu prirodu te zakonski zaštiti prostor (obalni i u unutrašnjosti) od neplanske i divlje izgradnje, posebno apartmana i velikih hotela.#L# Tu su poruku mogli čuti hrvatski turistički djelatnici, predstavnici lokalne uprave i državnih institucija tijekom nedavnog studijsko-edukativnog posjeta jednoj od turistički najrazvijenijoj španjolskoj pokrajini Kataloniji. Posjet Kataloniji, s ciljem upoznavanja dobrih i loših primjera u turističkom razvoju neke regije, organizirala je Hrvatska turistička zajednica (HTZ) u suradnji sa konzultantskom tvrtkom za područje turizma THR iz Barcelone, koja je za Hrvatsku izradila Strateško-marketinški plan razvoja turizma do 2005. Predsjednik Uprave i vlasnik THR-a Eulogio Bordas više je puta tijekom toga posjeta naglasio da je za razvoj i održanje kvalitetnog turizma u svakoj zemlji, pa tako i u Hrvatskoj, najvažnija zaštita okoliša i prostora te da je to pametnije i jeftinije učiniti na početku razvoja nego kasnije. U svemu tome od presudne je važnosti suradnja lokalnog stanovništva i tvrtki sa državnim institucijama i stručnjacima. Tako se jedino mogu izbjeći greške u planiranju turističkog razvoja, koji, kaže Bordas, uvijek iznova treba nadopunjavati novim konceptima i sadržajima, budući se sada brže nego prije u svijetu mijenja turistička potražnja. Važno je i da svako mjesto, grad ili općina odrede što žele od turizma te u skladu s time i razvijaju svoju specifičnu ponudu. Za masovni turizam, koji se u Kataloniji intenzivno razvijao zadnjih tri desetljeća i tu pokrajinu doveo u sam vrh svjetske turističke potražnje, Bordas kaže da je došao do svog maksimuma te sunce, more i smještaj koje primarno nudi više nisu dovoljni. Iako se to i dalje traži turisti žele i nove sadržaje, pa se Katalonija sve više okreće razvoju dodatnih turističkih proizvoda vezanih za aktivni odmor i sport (posebno golf, imaju 33 golf terena), zabavu, kulturnu i povijesnu baštinu. Time Katalonija nastoji popraviti greške u svom turističkom razvoju, jer je zbog želje za velikom profitabilnošću gotovo cijelu obalu "betonizirala" i izgradila velikim turističkim naseljima (apartmanima), koji u većini slučaja "žive" 7 do 8 mjeseci godišnje koliko im traje turistička sezona. No, Bordas naglašava i da sviđalo se to nekima ili ne, gotovo sva turistička odredišta i tvrtke u Kataloniji i dalje posluju profitabilno. Tvrtke i hoteli imaju niske ulazne troškove, a prosječna neto plaća zaposlenih u tamošnjem turizmu kreće od 300 do 400 eura neto, u prosjeku je 12 zaposlenih na 100 kreveta, a bez vikenda i praznika rade oko 7 mjeseci godišnje. Ostalih pet mjeseci, koje ne rade, zaposlenici dobivaju 80 posto plaće od države, uz uvjet da ih isti hotel ili tvrtka ponovo zaposle iduće sezone. Katalonija ima šest milijuna stanovnika, turistički najposjećenije su joj regije Costa Brava, Costa Daurada i Barcelona, a ukupno je godišnje posjeti oko 32 milijuna turista, koji ostvare oko 200 milijuna noćenja. Od ukupnog broja turista oko 13 milijuna su stranaca, dok se ostalo odnosi na domaće turiste. Od turizma se u Kataloniji godišnje "zaradi" nešto malo manje od 10 milijardi eura, što čini blizu 30 posto udjela u ukupnom španjolskom turizmu. Najviše kreveta u Kataloniji, oko 1,6 milijuna ili 77 posto od ukupnih smještajnih kapaciteta, turistima je na raspolaganju u 387.108 privatnih ("industrijskih") apartmana. Na drugom su mjestu 362 kampa koji nude 250.695 mjesta (11,6 posto od ukupnih kapaciteta), dok su 2.570 hotela treći sa 235.075 kreveta ili 11 posto ukupnog kapaciteta. Trećina hotela nosi tri zvjezdice. Među stranim turistima sa 50 postotnim udjelom dominiraju Francuzi, a slijede ih Nijemci (8 posto), Švicarci (7 posto), Belgijanci i Britanci (sa po 5 posto) te Talijani i turisti iz Skandinavije (sa po 3 posto). (Hina) tam ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙