FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DP: EUROPSKA PROMETNA UTRKA PREMA ISTOKU

ZAGREB, 12. studenog (Hina) - Ujedinjena Europa će od svibnja 2004. "rasti samo na sjeveru, ostavljajući jugu katastrofu na Balkanu", no odluka EU-a o financiranju dijelova koridora 5, željezničke osi Venezia-Trst-Ljubljana-Budimpešta-Kijev, pokazuje da "se nešto novo kreće prema Sredozemlju i izravno se tiče Italije", komentira La Repubblica prometno povezivanje Europe.
ZAGREB, 12. studenog (Hina) - Ujedinjena Europa će od svibnja 2004. "rasti samo na sjeveru, ostavljajući jugu katastrofu na Balkanu", no odluka EU-a o financiranju dijelova koridora 5, željezničke osi Venezia-Trst-Ljubljana-Budimpešta-Kijev, pokazuje da "se nešto novo kreće prema Sredozemlju i izravno se tiče Italije", komentira La Repubblica prometno povezivanje Europe.#L# Prometno širenje Europe na istok odvija se sjeverno od Alpa, te će prostor između Visle i Dunava postati logističko središte ujedinjene Europe a Beč na određeni način, ponovno postati prijestolnica carstva, piše La Repubblica. Berlin i Beč "neumorno su od pada komunizma radili na širenju svog nadzora nad željezničkom mrežom susjednih zemalja tako da sav željeznički promet između Ukrajine, nove poslovne granice EU-a, i zapadne Europe prolazi preko Njemačke i Austrije, primjećuje list upozoravajući kako, istovremeno, talijanska željeznička mreža zapravo završava u Mestrama gdje bi trebao počinjati paneuropski koridor 5. "Već se putovanje prema Trstu odvija balkanskim tempom" a cijene željezničkog prijevoza obeshrabruju poduzetnike jer prijevoz robe željeznicom od Trsta do Budimpešte "nije pogodan ni cijenom, ni pouzdanošću, ni brzinom", ocjenjuje list. Talijanske željeznice "spavaju" te su na koridoru 5 "još su uvijek zaglavljene u studijama izvodljviosti", upozorava list i primjećuje da su se "čak i Slovenci pokrenuli kako bi izbjegli da se do Budimpešte, kao u prošlosti, ide preko Hrvatske". Slovenci su ponovno aktivirali stari željeznički pravac prema Mađarskoj, no "čine to poglavito kako bi unutrašnjost povezali sa svojom jedinom lukom, Koprom, gledajući, kako je i logično, na svoje interese prije nego na europske ili talijanske", primjećuje list. La Repubblica primjećuje da Prodijev popis prioritetnih prometnih pravca za financijsku pomoć EU-a predviđa pokretanje radova za područje Jadrana i Baltika, no nije određen "preferencijalni pravac za ulaganja". "U teoriji novi bi pravci trebali ostati unutar EU-a. No na Jadranu, kako se može naslutiti, oni mogu biti konkurentni samo ako se uključe dalmatinska, crnogorska i albanska obala. Svjesna toga Italija je već nastojala uključiti Balkan u prioritetne mreže, a i Prodi to zagovara. No oporba unutar EU-a još je snažna, a igre su još otvorene", piše list. (Hina) akoz

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙