SARAJEVO, 30. listopada (Hina) - Ministar transporta i komunikacija Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je u četvrtak kako gradnja koridora V.C predstavlja prioritetni razvojni projekt za vlasti te zemlje i najavio kako će uskoro
biti raspisan javni natječaj za prijavljivanje tvrtki koje bi željele sudjelovati u izvođenju radova na trasi buduće autoceste.
SARAJEVO, 30. listopada (Hina) - Ministar transporta i
komunikacija Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je u četvrtak
kako gradnja koridora V.C predstavlja prioritetni razvojni projekt
za vlasti te zemlje i najavio kako će uskoro biti raspisan javni
natječaj za prijavljivanje tvrtki koje bi željele sudjelovati u
izvođenju radova na trasi buduće autoceste.#L#
Sudjelujući u raspravi na Regionalnom investicijskom forumu koji
je održan u Sarajevu, ministar Dokić je rekao kako će sljedećeg
tjedna Vijeće ministara BiH u domaćim i inozemnim sredstvima
informiranja objaviti oglas s pozivom na pretkvalifikaciju-izbor
tvrtki koje će sudjelovati u gradnji autoceste.
"Koridor V.C najznačajniji je transportni projekt za BiH", kazao je
Dokić. On je istaknuo kako njegova zemlja mora ubrzano pristupiti
gradnji dijela koridora V.C preko svojeg teritorija. S obzirom da
Hrvatska i Srbija ubrzano grade mrežu autocesta, BiH im se mora
priključiti ako ne želi ostati crnom rupom u Europi koju će svi
zaobilaziti, kazao je Dokić.
Ministar transporta i komunikacija BiH rekao je kako vlasti te
zemlje ne žele odbaciti niti jednu mogućnost financiranja gradnje
te autoceste a pri tom će se koristiti i "nestandardnim
pristupima".
On je objasnio kako se to odnosi na činjenicu da dosadašnje studije
ukazuju na malu frekvenciju prometa smjerom Budimpešta-Ploče kroz
BiH.
U Vijeću ministara BiH drže kako će se takvo stanje značajno
promijeniti kada na ovom pravcu bude izgrađena kvalitetna cesta što
će je učiniti u cijelosti isplativom investicijom.
Uporedo s pripremama za radove na koridoru V.C koji bi se
najvjerojatnije izvodili po koncesijskom modelu, vlasti BiH
obavljaju pripreme za gradnju zaobilaznice oko Sarajeva te
autoceste Banja Luka-Gradiška. Te dvije prometnice gradile bi se uz
pomoć kredita Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) s obzirom na
njihovu nedvojbenu isplativost već u ovom trenutku.
Ministar Dokić kazao je kako bi do ljeta 2004. godine trebali biti
dogovoreni i potpisani kreditni aranžmani s EBRD-om koji će
omogućiti početak radova na ovim prometnicama.
Ministar pomorstva, prometa i veza Hrvatske Roland Žuvanić koji je
također sudjelovao u radu sarajevskog investicijskog foruma,
sudionicima tog skupa potvrdio je zainteresiranost hrvatske Vlade
da pomogne gradnju regionalne prometne mreže od čega bi svi imali
koristi.
Žuvanić je u svojem izlaganju ponovio kako je plan dovršiti osnovnu
mrežu autocesta kroz veći dio Hrvatske do kraja 2008. godine a na
nekim pravcima u Istri do 2010. Gradnja prometnice na koridoru V.C
pri tom je od velike važnosti i za Hrvatsku, istaknuo je ministar
Žuvanić.
On je podsjetio kako je već dogovorena spojna točka Hrvatske i
Mađarske te Hrvatske i BiH na sjevernom dijelu koridora a od vlasti
BiH se još očekuje da se očituju o južnoj spojnici koja bi, prema
hrvatskom prijedlogu, bila na području između Ploča i sadašnjeg
graničng prijelaza Crveni grm u blizini Gruda u Hercegovini.
Iako nije sastavnim dijelom međunarodno verificiranih
paneuropskih koridora, projekt gradnje Jadransko-jonske
autoceste to će vjerojatno postati i Hrvatska će ustrajati na
njegovu dovršenju, kazao je Žuvanić.
Činjenica da taj pravac povezuje sedam zemalja regije dovoljno
ukazuje na njegovo značenje a u slučaju Hrvatske on je od ogromnog
interesa za ratvitak turizma, cijeni hrvatski ministar.
Uz činjenicu da do 2007. godine treba biti dovršen projekt
modernizacije Hrvatskih željeznica (HŽ) i željezničke prometne
mreže, za što Vlada ulaže dvije milijarde eura, za Hrvatsku se može
kazati kako će za pet godina imati prometni sustav koji će biti na
europskoj razini, poručio je sudionicima sarajevskog
investicijkog foruma ministar Žuvanić.
(Hina) rm sb