ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Umjetnički direktor jubilarnog 50. venecijanskog biennala Francesco Bonami večeras je pred zagrebačkom publikom u KIC-u održao predavanje pod nazivom "Diktatura gledatelja" iznoseći svoju koncepciju i
viđenje suvremene umjetnosti danas.
ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Umjetnički direktor jubilarnog 50.
venecijanskog biennala Francesco Bonami večeras je pred
zagrebačkom publikom u KIC-u održao predavanje pod nazivom
"Diktatura gledatelja" iznoseći svoju koncepciju i viđenje
suvremene umjetnosti danas. #L#
Ugledni svjetski stručnjak na području suvremene umjetnosti prvi
put boravi u Zagrebu, kao gost Muzeja suvremene umjetnosti, kako bi
se upoznao i s hrvatskom suvremenom scenom.
Bonami je u izlaganju razmotrio ulogu gledatelja u procesu
"konzumacije" umjetničkog djela na velikim smotrama suvremene
umjetnosti.
Tu se ubraja i jubilarni 50. venacijanski biennale, kojem je na
čelu, kao najstarija i jedna od najuglednijih izložaba suvremene
umjetnosti u svijetu. Podsjetio je da je izložbu dosad vidjelo više
od 600.000 posjetitelja što je 15 posto više nego na prošlom
biennalu. Za 50. Biennale je utrošeno oko osam milijuna eura, a
izložba će biti otvorena do 2. studenoga 2003., napomenuo je.
Glavna tema 50. Biennala su "Snovi i sukobi", a podnaslov
"Diktatura gledatelja" o čemu je Bonami rekao kako mu namjera bila
vratiti gledatelju kontrolu vlastitog pogleda i imaginacije.
Gledatelj postaje 'diktatorom' kroz vlastito iskustvo izložbe,
pronalazeći i gradeći sam interpretativni ključ za razumijevanje
izložbe, ostvarujući individualni put, koji se bitno razlikuje od
bezobličnog pojma 'publike', rekao je Bonami.
Ustvrdio je da je u posljednja dva desetljeća koncept blockbuster
izložaba preuzeo vodeću ulogu u odnosu na individualno iskustvo
pojedinog umjetničkog djela, a neposredan odnos između gledatelja
i djela je nadomješten tematskim osjećajem 'izložbe' koje je
postala događaj sama po sebi, negirajući kreativnu napetost između
djela i umjetnika i gledatelja i djela.
Posjetitelje KIC-a proveo je kroz 50. Biennale putem kompjutorske
prezentacije radova suvremenih umjetnika među kojima su bili i
radovi Andya Warhola iz 60-ih, ali i brojnih suvremenih umjetnika
današnjice.
Francesco Bonami je rođen u Firenci 1955. Osim što je umjetnički
direktor 50. venecijanskog biennala, viši je kustos u Muzeju
suvremene umjetnosti u Chicagu gdje i živi te umjetnički direktor u
Torinu i u Firenci. Trenutno radi na nekoliko projekata među kojima
je "Wish you were here! Tourism and the art of people moving"
čikaškog muzeja.
(Hina) bdj mć