FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREDAVANJE DIREKTORA 50. VENECIJANSKOG BIENNALA F. BONAMIJA U KIC-U

ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Umjetnički direktor jubilarnog 50. venecijanskog biennala Francesco Bonami večeras je pred zagrebačkom publikom u KIC-u održao predavanje pod nazivom "Diktatura gledatelja" iznoseći svoju koncepciju i viđenje suvremene umjetnosti danas.
ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Umjetnički direktor jubilarnog 50. venecijanskog biennala Francesco Bonami večeras je pred zagrebačkom publikom u KIC-u održao predavanje pod nazivom "Diktatura gledatelja" iznoseći svoju koncepciju i viđenje suvremene umjetnosti danas. #L# Ugledni svjetski stručnjak na području suvremene umjetnosti prvi put boravi u Zagrebu, kao gost Muzeja suvremene umjetnosti, kako bi se upoznao i s hrvatskom suvremenom scenom. Bonami je u izlaganju razmotrio ulogu gledatelja u procesu "konzumacije" umjetničkog djela na velikim smotrama suvremene umjetnosti. Tu se ubraja i jubilarni 50. venacijanski biennale, kojem je na čelu, kao najstarija i jedna od najuglednijih izložaba suvremene umjetnosti u svijetu. Podsjetio je da je izložbu dosad vidjelo više od 600.000 posjetitelja što je 15 posto više nego na prošlom biennalu. Za 50. Biennale je utrošeno oko osam milijuna eura, a izložba će biti otvorena do 2. studenoga 2003., napomenuo je. Glavna tema 50. Biennala su "Snovi i sukobi", a podnaslov "Diktatura gledatelja" o čemu je Bonami rekao kako mu namjera bila vratiti gledatelju kontrolu vlastitog pogleda i imaginacije. Gledatelj postaje 'diktatorom' kroz vlastito iskustvo izložbe, pronalazeći i gradeći sam interpretativni ključ za razumijevanje izložbe, ostvarujući individualni put, koji se bitno razlikuje od bezobličnog pojma 'publike', rekao je Bonami. Ustvrdio je da je u posljednja dva desetljeća koncept blockbuster izložaba preuzeo vodeću ulogu u odnosu na individualno iskustvo pojedinog umjetničkog djela, a neposredan odnos između gledatelja i djela je nadomješten tematskim osjećajem 'izložbe' koje je postala događaj sama po sebi, negirajući kreativnu napetost između djela i umjetnika i gledatelja i djela. Posjetitelje KIC-a proveo je kroz 50. Biennale putem kompjutorske prezentacije radova suvremenih umjetnika među kojima su bili i radovi Andya Warhola iz 60-ih, ali i brojnih suvremenih umjetnika današnjice. Francesco Bonami je rođen u Firenci 1955. Osim što je umjetnički direktor 50. venecijanskog biennala, viši je kustos u Muzeju suvremene umjetnosti u Chicagu gdje i živi te umjetnički direktor u Torinu i u Firenci. Trenutno radi na nekoliko projekata među kojima je "Wish you were here! Tourism and the art of people moving" čikaškog muzeja. (Hina) bdj mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙