ZAGREB, 15. listopada (Hina) - Ministarstvo gospodarstva priprema niz mjera za razvoj hrvatske drvne industrije, među kojima su projekt dizajna hrvatskog namještaja, projekt poticanja plasmana proizvoda, projekt tehnološke obnove te
projekt unapređenja konkurentnosti hrvatskih poduzeća pod nazivom "20 ključeva", koji bi uskoro trebala odobriti i hrvatska Vlada.
ZAGREB, 15. listopada (Hina) - Ministarstvo gospodarstva priprema
niz mjera za razvoj hrvatske drvne industrije, među kojima su
projekt dizajna hrvatskog namještaja, projekt poticanja plasmana
proizvoda, projekt tehnološke obnove te projekt unapređenja
konkurentnosti hrvatskih poduzeća pod nazivom "20 ključeva", koji
bi uskoro trebala odobriti i hrvatska Vlada.#L#
Najavio je to ministar gospodarstva Ljubo Jurčić na današnjem
Poslovnom klubu, tradicionalnom razgovoru predstavnika drvne
branše sa predstavnicima Vlade, održanom u sklopu 30. međunarodnog
sajma namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije
"Ambienta".
Jurčić je najavio i kako je u pripremi prijedloga proračuna za iduću
godinu, Ministarstvo gospodarstva predvidjelo i sredstva za
poticanje izvoza i tehnološku obnovu drvne, tekstilne i
brodograđevne industrije. Pritom bi se, primjerice, 60 milijuna
kuna odnosilo za poticaje u drvnom sektoru.
Osvrćući se na stanje u domaćoj drvnoj industriji, ministar
gospodarstva kao njezine prednosti naveo je vlastitu sirovinu,
stručnu radnu snagu posebice u proizvodnji, postojeće proizvodne
kapacitete te rasprostranjenost po čitavoj zemlji. Među nedostatke
je nabrojio slabu konkurentnost, malu produktivnost i tehnološku
zaostalost.
Upitan o visokom vanjskotrgovinskom deficitu i vanjskom dugu
zemlje, Jurčić je odgovorio je Hrvatska u fazi 'zrelog dužnika' i da
treba znati upravljati dugom. Ministar drži i da nema indikatora
krize za sljedeće 2 godine.
U raspravi je više sudionika istaknuli kako se za drvnu industriju
odvaja premalo novca, kako je teško sa hrvatskim cijenama
konkurirati u inozemstvu, no, odgovoreno im je da nitko ne treba
računati s bilo kakvim subvencijama te da je bitnije vidjeti što se
može učiniti na dizanju dizajna, kvalitete, tehnologije i nadasve
marketinga.
(Hina) tp db