ZAGREB, 14. listopada (Hina) - Po istraživanju koje je na uzorku od tisuću ljudi potkraj rujna provela tvrtka GfK - Centar za istraživanje tržišta - više od 50 posto hrvatskih birača još ne zna za koga bio glasovalo na idućim
parlamentarnim izborima.
ZAGREB, 14. listopada (Hina) - Po istraživanju koje je na uzorku od
tisuću ljudi potkraj rujna provela tvrtka GfK - Centar za
istraživanje tržišta - više od 50 posto hrvatskih birača još ne zna
za koga bio glasovalo na idućim parlamentarnim izborima.#L#
Na upit znaju li za koju bi stranku glasovali da su sutra
parlamentarni izbori, 30 posto ispitanika kazalo je da zna, 32
posto da je još neodlučnom, 22 posto da ne zna ili ne želi
odgovoriti, a 16 posto da uopće ne misle izići na izbore, stoji u
rezultatima GfK-ova istraživanja, nazvana "mali politički
barometar".
Komentirajući rezultate, u GfK-u navode da je velik postotak
neodlučnih građana, iako loš, jer upućuje na nestabilno političko
okružje, možda dobar za stranke, jer im ostaje dostatno vremena da
promidžbenim aktivnostima utječu na neodlučne.
Najviše je neodlučnih birača, po istraživanju, u sjevernoj
Hrvatskoj i velikim gradovima, te među biračima između 30 i 39
godina.
Po istraživanju izborni prag sigurno prelazi pet stranaka - HDZ,
SDP, HSS, HNS, HSP i HSLS.
Većina ispitanika u zadnje vrijeme nije promijenila mišljenje o
političkim strankama. No među onima koji su odgovorili da se
njihovo mišljenje o strankama promijenilo, dvostruko je više onih
čije se mišljenje promijenilo na lošije.
Tako najlošiji image ima HSLS, a slijede SDP, HDZ, DC, HNS, HSS i
HSP.
Ocjenjujući Vladin rad, ispitanici su izrazili zadovoljstvo
cestogradnjom, turizmom, pripremama za ulazak u EU, povratkom
izbjeglica, odnosom sa Sudom u Haagu, reformom vojnog sustava i
zaštitom ljudskih prava. Pet najlošije ocijenjenih poslova su
smanjenje vanjskog duga, suzbijanje korupcije i kriminala,
stvaranje novih radnih mjesta i poboljšanje standarda, te revizija
privatizacije.
Istraživanje je provedeno osobnim intervjuom u kućanstvu.
(Hina)am mć