FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DETROITSKU 'VELIKU TROJKU' UGROŽAVA INOZEMNA KONKURENCIJA

NEW YORK, 13. listopada (Hina/dpa) - Profiti američke 'velike trojke', General Motorsa, Forda te DaimlerChryslera se smanjuju, a kompanije gube tržišni udio na račun azijskih i europskih suparnika.
NEW YORK, 13. listopada (Hina/dpa) - Profiti američke 'velike trojke', General Motorsa, Forda te DaimlerChryslera se smanjuju, a kompanije gube tržišni udio na račun azijskih i europskih suparnika.#L# Što se događa s tri najveće američke automobilske tvrtke, koje predstavljaju temelje američke industrije? Brojke otkrivaju pravo stanje: Ford je u posljednje dvije godine izgubio 6,4 milijarde dolara, a američka podružnica DaimlerChryslera samo je u drugom tromjesečju ove godine imala gubitak od 1,1 milijardu. General Motors je na prodaji automobila na američkom tržištu zaradio, no profit mu je manji od profita kompanija koje ga financiraju. Iz sindikata United Auto Workers (UAW), koji zastupa oko 300.000 dobro plaćenih radnika u američkoj automobilskoj industriji, objavili su kako u sjevernoameričkim operacijama GM-a, Forda i Chryslera postoje prekomjerni kapaciteti. Pod novim predsjednikom Ronom Gettelfingerom, UAW je u pregovorima o novim četverogodišnjim radnim ugovorima napravio dalekosežne ustupke 'velikoj trojki' te velikim proizvođačima autodijelova, Delphi i Visteon Corp. Primjerice, UAW je odobrio zatvaranje ili prodaju 10 američkih tvornica kao i otpuštanja i ukidanja radnih mjesta koji bi mogli rezultirati gubitkom posla za 50.000 ljudi. Dok su američki proizvođači automobila suočeni s krizom, japanski proizvođači automobila Toyota, Honda i Nissan u SAD-u grade fleksibilnije tvornice automobila. U tim novim postrojenjima proizvode ne samo svoja popularna osobna vozila nego i kombije i sportske automobile. GM, Ford i Chrysler skupa imaju tek nešto manje od 60 posto tržišnog udjela za sve tipove vozila, dok su 1980-tih imali više od 75 posto. Japanski proizvođači automobila imaju 28,6 posto američkog tržišta, europske tvrtke 7,5 posto, a južnokorejske tvrtke 4 posto. Popusti i drugi oblici poticaja pomagali su prodaji američkih automobila u protekle tri godine, no 'veliku trojku' su stajali 3.600 dolara po automobilu. Japanci, za usporedbu, po automobilu daju 1000 dolara popusta, dok europski proizvođači automobila Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, Mercedes- Benz, Volvo i Saab imaju mnogo strožu kontrolu nad popustima. Kraj rata cijenama 'velike trojke' se ne nazire. Ako se tržišni udio i proizvodnja detroitskih proizvođača automobila nastavi smanjivati, analitičari Wall Streeta slažu se da će dramatičnije reduciranje kapaciteta i otpuštanja u GM-u, Fordu i Chrysleru biti nužni. (Hina) mca sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙