ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Hrvatski sabor je u nastavku današnjeg zasjedanja počeo raspravu o općim pravilima prema kojima bi svi elektronički mediji s nacionalnom koncesijom morali pratiti predizbornu kampanju, a pravila je
predložio Odbor za Ustav.
ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Hrvatski sabor je u nastavku
današnjeg zasjedanja počeo raspravu o općim pravilima prema kojima
bi svi elektronički mediji s nacionalnom koncesijom morali pratiti
predizbornu kampanju, a pravila je predložio Odbor za Ustav.#L#
Predsjednik Odbor Mato Arlović rekao je da je Sabor, prema Zakonu o
izborima zastupnika za izbore u Hrvatski sabor, dužan donijeti
pravila o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom
tijekom izborne promidžbe.
To se odnosi na medijsko predstavljanje izbornih lista u posebnim
emisijama, posebne emisije za sučeljavanje predstavnika stranaka,
praćenje izbornih promidžbi, plaćene promidžbene poruke itd.
Te bi se emisije emitirale svakoga dana u više termina od početka
predizborne kampanje do predizborne šutnje, odnosno dana prije
održavanja izbora.
Parlamentarni klubovi podržali su donošenje jasnih pravila za
medijsko praćenje predizborne kampanje, u cilju informiranja
građana na načelima nepristranosti i ravnopravnosti svih
političkih stranaka koje sudjeluju u kampanji.
Jadranka Kosor (Klub HDZ-a) prigovorila je da zbog velikog broja
stranaka nitko od njihovih predstavnika po izbornim jedinicama
neće imati vremena govoriti u predviđenih 50 minuta sučeljavanja.
Upozorila je i da novinari koji promiču programe stranaka u vrijeme
kampanje ne bi smjeli obavljati novinarski posao.
Kosor je pozdravila to što bi svaka stranka mogla prijaviti skupove
u nekoliko minuta prije i poslije informativne emisije, ali drži da
bi trebalo posebno razmotriti mogu li se pravila pridržavati
komercijalne televizije i radijske postaje.
Takvi se mediji, tvrdi Kosor, ne financiraju iz pretplate već iz
propagandnih poruka, a obveznim prikazivanjem slabo gledanih
emisija morali bi se odreći dijela reklamnom prostora.
Vilim Herman (Klub Libre) pak smatra da je takva "briga" za
komercijalne medije ustvari politička poza, jer u Hrvatskoj, drži,
postoje mediji koji otvoreno 'navijaju' za određene političke
opcije.
To je nedopustivo u vrijeme predizborne kampanje kada svi pod
jednakim uvjetima imaju pravo predstaviti građanima svoje
programe, rekao je.
O predloženim pravilima klubovi će nastaviti raspravu nakon
stanke.
(Hina) tr/daju az