SARAJEVO, 8. listopada (Hina) - Ministar transporta i komunikacija Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je u srijedu u Sarajevu kako je uz hrvatsku Vladu te privatnu tvrtku "Bosmal" i jedna ruska banka izrazila zanimanje za
sudjelovanje u financiranju i gradnji autoceste na trasi dijela koridora Vc koji prolazi kroz BiH.
SARAJEVO, 8. listopada (Hina) - Ministar transporta i komunikacija
Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je u srijedu u Sarajevu
kako je uz hrvatsku Vladu te privatnu tvrtku "Bosmal" i jedna ruska
banka izrazila zanimanje za sudjelovanje u financiranju i gradnji
autoceste na trasi dijela koridora Vc koji prolazi kroz BiH. #L#
Na predstavljanju ovog projekta kojega je organizirala nevladina
udruga "Krug 99", Dokić je pojasnio kako je ponuda ruske banke
pristigla prije desetak dana a o njoj nije raspravljalo Vijeće
ministara pa stoga ne može iznositi više podataka.
Rasprava Vijeća ministara BiH o ovoj ponudi, kako je kazao Dokić,
mogla bi slijediti do kraja tjedna.
Dokić je također ponovio kako "Bosmal" još nije ispunio osnovni
uvjet za dalje pregovore o dodjeli koncesije za gradnju dijela
autoceste Budimpešta-Ploče kroz BiH jer nije osigurao bankovna
jamstva na iznos od 300 milijuna eura.
Izjava jedne malezijske banke koju je dostavio "Bosmal" zapravo je
dokument kojim se iskazuje zainteresiranost za financiranje ovog
projekta no to ni u kojem slučaju nije traženo bankovno jamstvo,
ustvrdio je Dokić.
"U svakom slučaju 'Bosmal' ima još dva mjeseca da pokuša ispuniti
postavljeni uvjet", kazao je Dokić.
Predstavnici "Bosmala" ranije su pojasnili kako 300 milijuna eura
može postati operativno onog trenutka kada njihova tvrtka dobije
koncesiju za gradnju autoceste.
Branko Dokić u srijedu je potvrdio kako gradnja koridora V c putem
koncesije ostaje jedini način dovršetka tog projekta na dionici
kroz BiH jer ta zemlja ne može prihvatiti nikakvo zaduživanje.
Budući koncesionar, upozorio je ovaj bosanskohercegovački
dužnosnik, mora biti svjestan rizika koji preuzima s obzirom da su
sve studije rađene u proteklih 30 godina pokazale kako gradnja
putne dionice u punom profilu autoceste na ovom pravcu nije
ekonomski isplativa.
Posljednja studija iz 2000. godine koju je financirala japanska
vlada sugerirala je kako je optimalno rješenje kombinacija
autoceste punog profila i brze ceste.
Ministar Dokić drži kako bi do kraja godine mogao biti postignut
dogovor o južnoj spojnoj točki koridora V c između BiH i Hrvatske.
Ministri prometa Mađarske, Hrvatske i BiH na sastanku održanom u
rujnu u Osijeku potvrdili su kako će sjeverna spojna točka biti kod
Donjeg Svilaja na Savi a južna spojnica ostala je nedefinirana
prije svega zato jer bosanskohercegovačka strana nije o tome
zauzela stajališe.
Dokić je kazao kako je izvjesno samo to da će južna spojnica biti
"negdje iznad Ploča" a točna lokacija ovisit će i o tome kako i gdje
graditi Jadransko-jonsku autocestu odnosno njezinu dionicu kroz
BiH.
Taj prometni pravac do kojega je Hrvatskoj iznimno stalo kroz BiH bi
mogao prolaziti dužinom od samo nekoliko pa do stotinu kilometara.
(Hina) rm rb