FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

I RUSI ZAINTERESIRANI ZA GRADNJU KORIDORA VC KROZ BIH

SARAJEVO, 8. listopada (Hina) - Ministar transporta i komunikacija Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je u srijedu u Sarajevu kako je uz hrvatsku Vladu te privatnu tvrtku "Bosmal" i jedna ruska banka izrazila zanimanje za sudjelovanje u financiranju i gradnji autoceste na trasi dijela koridora Vc koji prolazi kroz BiH.
SARAJEVO, 8. listopada (Hina) - Ministar transporta i komunikacija Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je u srijedu u Sarajevu kako je uz hrvatsku Vladu te privatnu tvrtku "Bosmal" i jedna ruska banka izrazila zanimanje za sudjelovanje u financiranju i gradnji autoceste na trasi dijela koridora Vc koji prolazi kroz BiH. #L# Na predstavljanju ovog projekta kojega je organizirala nevladina udruga "Krug 99", Dokić je pojasnio kako je ponuda ruske banke pristigla prije desetak dana a o njoj nije raspravljalo Vijeće ministara pa stoga ne može iznositi više podataka. Rasprava Vijeća ministara BiH o ovoj ponudi, kako je kazao Dokić, mogla bi slijediti do kraja tjedna. Dokić je također ponovio kako "Bosmal" još nije ispunio osnovni uvjet za dalje pregovore o dodjeli koncesije za gradnju dijela autoceste Budimpešta-Ploče kroz BiH jer nije osigurao bankovna jamstva na iznos od 300 milijuna eura. Izjava jedne malezijske banke koju je dostavio "Bosmal" zapravo je dokument kojim se iskazuje zainteresiranost za financiranje ovog projekta no to ni u kojem slučaju nije traženo bankovno jamstvo, ustvrdio je Dokić. "U svakom slučaju 'Bosmal' ima još dva mjeseca da pokuša ispuniti postavljeni uvjet", kazao je Dokić. Predstavnici "Bosmala" ranije su pojasnili kako 300 milijuna eura može postati operativno onog trenutka kada njihova tvrtka dobije koncesiju za gradnju autoceste. Branko Dokić u srijedu je potvrdio kako gradnja koridora V c putem koncesije ostaje jedini način dovršetka tog projekta na dionici kroz BiH jer ta zemlja ne može prihvatiti nikakvo zaduživanje. Budući koncesionar, upozorio je ovaj bosanskohercegovački dužnosnik, mora biti svjestan rizika koji preuzima s obzirom da su sve studije rađene u proteklih 30 godina pokazale kako gradnja putne dionice u punom profilu autoceste na ovom pravcu nije ekonomski isplativa. Posljednja studija iz 2000. godine koju je financirala japanska vlada sugerirala je kako je optimalno rješenje kombinacija autoceste punog profila i brze ceste. Ministar Dokić drži kako bi do kraja godine mogao biti postignut dogovor o južnoj spojnoj točki koridora V c između BiH i Hrvatske. Ministri prometa Mađarske, Hrvatske i BiH na sastanku održanom u rujnu u Osijeku potvrdili su kako će sjeverna spojna točka biti kod Donjeg Svilaja na Savi a južna spojnica ostala je nedefinirana prije svega zato jer bosanskohercegovačka strana nije o tome zauzela stajališe. Dokić je kazao kako je izvjesno samo to da će južna spojnica biti "negdje iznad Ploča" a točna lokacija ovisit će i o tome kako i gdje graditi Jadransko-jonsku autocestu odnosno njezinu dionicu kroz BiH. Taj prometni pravac do kojega je Hrvatskoj iznimno stalo kroz BiH bi mogao prolaziti dužinom od samo nekoliko pa do stotinu kilometara. (Hina) rm rb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙