FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VELIKI RAST TRANSAKCIJA E-TRGOVINE U HRVATSKOJ NAPRAVILI STRANCI

ZAGREB, 7. listopada (Hina) - Ukupna vrijednost transakcija elektroničke trgovine (e-commerce) u Hrvatskoj lani je iznosila oko 49 milijuna američkih dolara, navodi se u studiji "Internet Economy in Croatia 2002-2007" hrvatske podružnice IDC-a, dijela globalne analitičke kuće koja se bavi istraživanjem trendova u IT industriji.
ZAGREB, 7. listopada (Hina) - Ukupna vrijednost transakcija elektroničke trgovine (e-commerce) u Hrvatskoj lani je iznosila oko 49 milijuna američkih dolara, navodi se u studiji "Internet Economy in Croatia 2002-2007" hrvatske podružnice IDC-a, dijela globalne analitičke kuće koja se bavi istraživanjem trendova u IT industriji.#L# Prema 20 milijuna dolara koliko su 2001. ostvarile hrvatske tvrtke koje u cijelosti ili djelomično posluju preko Interneta, to je porast od 130 posto. Krešimir Alić, analitičar IDC-a Hrvatska, naglašava da je e-trgovina u Hrvatskoj još uvijek malena i da je tako veliki rast ostvaren zahvaljujući malenoj bazi. E-trgovina u Hrvatskoj, po svim bi naznakama trebala rasti, a najvažniji faktor koji bi mogao generirati njen rast je turizam, napominje Alić. Najveći rast lani u odnosu na 2001. na području e-trgovine ostvaren je u toj grani. Taj bi rast još mogla generirati i suradnja domaćih sa stranim tvrtkama, kazao je, dodajući da je kod nas malo takvih primjera domaćih tvrtki. Važan faktor ograničenja širenja Internet poslovanja i slabe razvijenost B2C (Business to Consumer ili tvrtka-korisniku) segmenta u Hrvatskoj, Alić vidi u "lošoj" strukturi korisnika Interneta u Hrvatskoj, gdje većinu čine mlađa populacija bez vlastitih primanja koji zbog toga ne mogu stvoriti potražnju, dok je sadašnje stanje u gospodarstvu ograničavajući faktor rasta u B2B (Business to Business ili tvrtka-tvrtki) segmentu. Uloga velikih domaćih kompanija u širenju poslovanja preko Interneta zasad je nejasna, kaže Alić napominjući da je teško reći da li se one okreću Internetu samo da bi "srezale" troškove prema dobavljačima, poput suradnje Podravke i Agrokora. Izuzev rijetkih primjera poput tvrtke Microline koja je cjelokupno poslovanje zasnovala na B2B aplikacijama, B2B trgovanje između domaćih tvrtki još uvijek nije zaživjelo. U Hrvatskoj je oko stotinjak aktivnih e-trgovina, od toga u B2C segmentu između 80 i 85, dok ostatak čini B2B segment. Oko 4,9 milijuna dolara od ukupne vrijednosti e-trgovačkih transakcija ostvareno je u B2C segmentu. Veliki porast generirali su strani državljani iz zapadne i istočne Europe zahvaljujući desetcima tisuća prodanih aranžmana preko domaćih online turističkih agencija koje su ostvarile 60 posto od ukupnog iznosa u B2C segmentu i najviše su zaslužne za ogroman rast tog segmenta u Hrvatskoj. Druge su online trgovine osobnih računala i prateće opreme u sastavu domaćih tvrtki koje se bave sklapanjem i prodajom računala, a treće su online knjižare, zahvaljujući velikom broju kupaca koji žive izvan velikih gradova. Ukupna vrijednost lanjskih elektroničkih transakcija u domaćem B2B segmentu bila je oko 44 milijuna dolara ili dvostruko više nego 2001. Mali dio njih realiziran je u "end to use" segmentu, kada tvrtke nabavljaju potrepštine od dobavljača preko B2B aplikacija, dok je znatan dio ostvaren u segmentu poslovnih procesa, gdje je predmet prodaje dio finalnog proizvoda tvrtke kupca. Po metodologiji IDC-a riječ je o maloprodajnoj trgovini potaknutoj Internetom, a pratili su vrijednost robe naručene preko Interneta, s tim da ona nije trebala biti i plaćena preko Interneta. Usporedbe radi, u srednjoj i istočnoj Europi obujam online transakcija trebao bi ove godine doseći 4,4 milijarde američkih dolara, od čega će se čak 90 posto realizirati u Mađarskoj, Češkoj i Poljskoj. (Hina) nz ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙