ZAGREB, 2. listopada (Hina) - U povodu 10. obljetnice smrti Ede Kovačevića (1906.-1993.), slikara, kipara, dizajnera, scenografa - umjetnika čija su djela antologijski primjeri hrvatske i svjetske moderne umjetnosti - večeras je u
Kabinetu grafike HAZU-a otvorena njegova izložba "Dalmatinski ciklus".
ZAGREB, 2. listopada (Hina) - U povodu 10. obljetnice smrti Ede
Kovačevića (1906.-1993.), slikara, kipara, dizajnera, scenografa
- umjetnika čija su djela antologijski primjeri hrvatske i svjetske
moderne umjetnosti - večeras je u Kabinetu grafike HAZU-a otvorena
njegova izložba "Dalmatinski ciklus". #L#
Autorica izložbe je Slavica Marković, ravnateljica Kabineta
grafike HAZU, a izloženo je četrdesetak crteža, pastela, grafika i
ulja na papiru.
Intimistički orijentirano slikarstvo Ede Kovačevića u
"Dalmatinskom ciklusu" ima svoja izvrsna ostvarenja, ističe
autorica Marković, pogotovu u djelima "Bol" 1971., "Lokrum" 1970.
To su uglavnom pejsaži nastali u tehnici pastela na papiru kojima je
slikar udahnuo dušu, drhtaj, miris, zrak, plavičastu svjetlost,
ostvarivši jedinstvo atmosfere i bogatstvo palete.
Na temelju toga malog broja poznatih izlaganih pejsaža ugledni
povjesničar umjetnosti Radovan Ivančevć svrstava Kovačevića u
istaknute pejsažiste juga. Nadalje, autorica ističe da se u tom
ciklusu (1937.-1971.) želi upozoriti na dva različita pristupa
koja proizlaze iz kreativnog procesa toga nadasve studiozna
umjetnika. Prvi je oslonjen "na zemljaška" iskustva oplošnjavanja
i ograničavanja izabrana motiva, a drugi je plod izravna nadahnuća
motivom, nakon kojeg slijedi gradnja bojom i svjetlošću, istaknula
je Marković.
Ti radovi sažimaju sva iskustva hrvatskog intimističkog slikarstva
juga, ne samo u njemu svojstvenoj svjetlosti praskozorja, ali i
graditeljsku dosljednost urbanističkih sklopova, što je vidljivo
na slikovitoj piramidi Krešimirova grada.
"Dalmatinski ciklus" predstavlja brojne izvrsne pastele lučica i
obalnih pejsaža te razotkriva intimni proces studiranja,
analiziranja i razlaganja motiva metodom redukcije koji potkraj
pedesetih godina odvodi Kovačevića do apstrakcije, naglasila je,
među ostalim, autorica izložbe.
Izložbu je otvorio akademik Ante Vulin, tajnik Razreda za likovne
umjetnosti HAZU-a, a izloženi radovi su iz privatne zbirke
umjetnikove kćeri Mirne Ovčačik-Kovačević.
(Hina) ta mć