BRUXELLES, 2. listopada (Hina/Reuters) - Europska komisija zainteresirana je za kontroverzni plan poticanja gospodarskog rasta u Europskoj uniji (EU) ulijevanjem novca u transportni sektor.
BRUXELLES, 2. listopada (Hina/Reuters) - Europska komisija
zainteresirana je za kontroverzni plan poticanja gospodarskog
rasta u Europskoj uniji (EU) ulijevanjem novca u transportni
sektor.#L#
Taj plan najnoviji je u nizu unilateralnih i multilateralnih
inicijativa usmjerenih na rješavanja problema stagnirajućeg
europskog gospodarstva. Poziva na sustavno povećanje potrošnje u
transportnu infrastrukturu.
Predsjednik Komisije Romano Prodi kazao je da bi povećanje javnih
investicija za jedan posto vrijednosti bruto domaćeg proizvoda
(BDP) moglo potaknuti rast gospodarstva za jedan postotni bod
godišnje. A investiranje 220 milijardi eura da bi se okončalo 29
projekata u iduća dva desetljeća dovelo bi do stvaranja 400 tisuća
dodatnih poslova godišnje, izjavio je.
Plan bi mogao uzrokovati prepirke, budući europske vlade kažu kako
bi novac trebalo ili štedjeti ili investirati u razvoj i
istraživanje, radije nego trošiti na građevinske projekte.
Čak i ekonomisti koji se u principu slažu s državnom potrošnjom kako
bi se potaknuo rast gospodarskih aktivnosti dovode u pitanje
mudrost toga plana. "Jedan problem predstavlja financiranje.
Mislim da nije još posve jasno kako će se to financirati", ocijenila
je ekonomistica pri francuskoj banci BNP Paribas, Luigi Speranza.
Dodatno, rekla je da bi bilo "opasno koristiti ulaganja u
infrastrukturu kao protucikličnu politiku", jer takvi projekti
obično dugo traju pa bi njihov učinak na rast mogao biti znatno
odgođen. U terminima kreiranja radnih mjesta i rasta, ona smatra da
"bi to bilo premalo i prekasno", iako bi veće investicije u europsku
infrastrukturu bile dobrodošle.
Za Bruxelles plan je privlačan jer vodi u smjeru najvažnijeg EU
cilja, povezivanju cestovnih, željezničkih i ostalih transportnih
mreža u regiji.
(Hina) sbo vmo