AMSTERDAM/PARIZ, 29. rujna (Hina/Reuters)- Uprava francuske zrakoplovne kompanije Air France danas bi trebala glasovati o povezivanju s nizozemskim KLM-om, koje bi moglo, ako bude realizirano, preoblikovati zrakoplovnu industriju i
voditi prvom prekograničnom spajanju vodećih europskih zrakoplovnih kompanija.
AMSTERDAM/PARIZ, 29. rujna (Hina/Reuters)- Uprava francuske
zrakoplovne kompanije Air France danas bi trebala glasovati o
povezivanju s nizozemskim KLM-om, koje bi moglo, ako bude
realizirano, preoblikovati zrakoplovnu industriju i voditi prvom
prekograničnom spajanju vodećih europskih zrakoplovnih
kompanija.#L#
Air France i KLM, po veličini drugi i četvrti europski zrakoplovni
prijevoznici, pregovore o povezivanju vode već više od godinu dana
i čini se da su korak od sklapanja sporazuma. Mnogi analitičari drže
da će to ustvari biti preuzimanje nizozemske zrakoplovne tvrtke od
strane jačeg rivala, Air Francea.
Po sporazumu, o čijim se detaljima opširno izvješćivalo
posljednjih tjedana, zrakoplovne tvrtke bile bi članice jednog
holdinga, s time da bi dioničari Air Francea posjedovali od 80 do 85
posto nove tvrtke. One bi zadržale odvojene identitete, što je
preduvjet za očuvanje njihovih međunarodnih prava za slijetanje.
Osim toga, očekuje se da će nizozemska Vlada zasad zadržati zlatnu
dionicu u KLM-u.
Da bi sporazum bio sklopljen, potrebno je da ga odobre uprave obiju
zrakoplovnih tvrtki, kao i da dobije zeleno svjetlo nizozemske
Vlade i regulatornih vlasti.
Prije dva tjedna, uprave tih kompanija otkazale su odlučivanje o
povezivanju jer nisu uspjele razriješiti ključne probleme.
Glasnogovornica KLM-a danas je kazala da još postoje neki detalji
koje tek treba riješiti.
U slučaju da sporazum dobije zeleno svjetlo svih nadležnih, bila bi
stvorena treća po visini prometa zrakoplovna kompanija u svijetu,
odmah iza American Airlinesa i Delte. Nova kompanija postala bi
najveća europska zrakoplovna tvrtka, oduzimajući taj primat
British Airways-u.
(Hina) mca sbo