FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

EU ZABRANA PRIJEVOZA ZASTARJELIM TANKERIMA POLOVIČNO RJEŠENJE

LONDON, 29. rujna (Hina/Reuters) - Zabrana prijevoza zastarjelim naftnim tankerima u Europskoj uniji (EU), koja bi trebala stupiti na snagu u listopadu, neće u potpunosti iskorijeniti njihovu uporabu u vodama 15-članog gospodarskog bloka kako se očekivalo, doznaje se iz izvora bliskih pomorskoj industriji.
LONDON, 29. rujna (Hina/Reuters) - Zabrana prijevoza zastarjelim naftnim tankerima u Europskoj uniji (EU), koja bi trebala stupiti na snagu u listopadu, neće u potpunosti iskorijeniti njihovu uporabu u vodama 15-članog gospodarskog bloka kako se očekivalo, doznaje se iz izvora bliskih pomorskoj industriji.#L# Šokiran zbog golemih šteta po gospodarstvo i okoliš izazvanih prošlogodišnjim potonućem tankera Prestige, Europski parlament jednoglasno je u lipnju ove godine usvojio odluku o zabrani prijevoza mazut ulja i teških vrsta sirove nafte u brodovima s jednostrukom oplatom. Iako usvojena, ta odluka još mora biti objavljena u službenim europskim novinama, a na snagu stupa 20 dana nakon objave, što je prema sadašnjim procjenama negdje sredinom listopada. Kako se doznaje iz izvora bliskih naftnoj industriji, tankeri s jednostrukom oplatom za prijevoz mazut ulja i nadalje će se moći služiti istim trgovinskim rutama kao i Prestige. "To je stvarno poprilična farsa: ovo ih neće zaustaviti", kazao je jedan broker za tankere, koji je želio ostati neimenovan. Još uvijek u svijetu postoji 250 tankera s jednostrukom oplatom približno iste veličine potonulog Prestigea, kažu u londonskoj brodarskoj brokerskoj kompaniji E.A. Gibson. Ukupno je inače u svijetu 1.219 naftnih tankera s jednostrukom oplatom ili pola ukupne svjetske flote, od supertankera do malih tankera koji prevoze naftne proizvode na oceanima. Smatra se da će EU zabrana dotaknuti tek polovinu problema. "Zabrana se primjenjuje na brodove koji se kreću prema i iz luka u EU, priobalnih terminala i sidrišta. Tako da će tankeri i dalje legitimno moći ploviti uz obale i kroz međunarodne vode od mjesta poput onih na Baltiku ili crnomorskih luka te neće biti pogođeni zabranom", kazao je izvršni direktor utjecajnog tijela u svjetskoj tankerskoj industriji Intertanko, Peter Swift. "Ona će dotaknuti samo polovinu problema, ne sve". Štoviše, zabrana se neće primijeniti na buduće članice EU do svibnja 2004. U pravnom smislu zabrana znači da nijedan tanker s jednostrukom oplatom neće moći otploviti iz luka u EU prevozeći mazut ulje ili druge vrste teške nafte za neku drugu luku unutar Unije. (Hina) vmo sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙