LONDON, 29. rujna (Hina/Reuters) - Zabrana prijevoza zastarjelim naftnim tankerima u Europskoj uniji (EU), koja bi trebala stupiti na snagu u listopadu, neće u potpunosti iskorijeniti njihovu uporabu u vodama 15-članog gospodarskog
bloka kako se očekivalo, doznaje se iz izvora bliskih pomorskoj industriji.
LONDON, 29. rujna (Hina/Reuters) - Zabrana prijevoza zastarjelim
naftnim tankerima u Europskoj uniji (EU), koja bi trebala stupiti
na snagu u listopadu, neće u potpunosti iskorijeniti njihovu
uporabu u vodama 15-članog gospodarskog bloka kako se očekivalo,
doznaje se iz izvora bliskih pomorskoj industriji.#L#
Šokiran zbog golemih šteta po gospodarstvo i okoliš izazvanih
prošlogodišnjim potonućem tankera Prestige, Europski parlament
jednoglasno je u lipnju ove godine usvojio odluku o zabrani
prijevoza mazut ulja i teških vrsta sirove nafte u brodovima s
jednostrukom oplatom. Iako usvojena, ta odluka još mora biti
objavljena u službenim europskim novinama, a na snagu stupa 20 dana
nakon objave, što je prema sadašnjim procjenama negdje sredinom
listopada.
Kako se doznaje iz izvora bliskih naftnoj industriji, tankeri s
jednostrukom oplatom za prijevoz mazut ulja i nadalje će se moći
služiti istim trgovinskim rutama kao i Prestige. "To je stvarno
poprilična farsa: ovo ih neće zaustaviti", kazao je jedan broker za
tankere, koji je želio ostati neimenovan.
Još uvijek u svijetu postoji 250 tankera s jednostrukom oplatom
približno iste veličine potonulog Prestigea, kažu u londonskoj
brodarskoj brokerskoj kompaniji E.A. Gibson. Ukupno je inače u
svijetu 1.219 naftnih tankera s jednostrukom oplatom ili pola
ukupne svjetske flote, od supertankera do malih tankera koji
prevoze naftne proizvode na oceanima.
Smatra se da će EU zabrana dotaknuti tek polovinu problema.
"Zabrana se primjenjuje na brodove koji se kreću prema i iz luka u
EU, priobalnih terminala i sidrišta. Tako da će tankeri i dalje
legitimno moći ploviti uz obale i kroz međunarodne vode od mjesta
poput onih na Baltiku ili crnomorskih luka te neće biti pogođeni
zabranom", kazao je izvršni direktor utjecajnog tijela u svjetskoj
tankerskoj industriji Intertanko, Peter Swift. "Ona će dotaknuti
samo polovinu problema, ne sve".
Štoviše, zabrana se neće primijeniti na buduće članice EU do
svibnja 2004. U pravnom smislu zabrana znači da nijedan tanker s
jednostrukom oplatom neće moći otploviti iz luka u EU prevozeći
mazut ulje ili druge vrste teške nafte za neku drugu luku unutar
Unije.
(Hina) vmo sbo