FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HAC U DVA MJESECA KORIŠTENJA NOVIH DIONICA UBRAO 24 MILIJUNA KUNA

ZAGREB, 15. rujna (Hina) - Hrvatske autoceste (HAC) ostvarile su 24 milijuna kuna prihoda od cestarina u dva mjeseca korištenja novih dionica autocesta otvorenih krajem lipnja na autocesti Zagreb-Split, te od nove dionice Breznički Hum-Novi Marof na autocesti Zagreb-Goričan.
ZAGREB, 15. rujna (Hina) - Hrvatske autoceste (HAC) ostvarile su 24 milijuna kuna prihoda od cestarina u dva mjeseca korištenja novih dionica autocesta otvorenih krajem lipnja na autocesti Zagreb- Split, te od nove dionice Breznički Hum-Novi Marof na autocesti Zagreb-Goričan. #L# Predsjednik uprave HAC-a Stanko Kovač kazao je a današnjoj konferenciji za novinare na temu prometa i prihoda na autocesti Zagreb-Split, da je na novim dionicama autocesta puštenim u promet u lipnju, odnosno splitskom i varaždinskom pravcu u srpnju i kolovozu prošlo ukupno 2,4 milijuna vozila, te da je od cestarina uprihođeno oko 24 milijuna kuna. Tako je dionicom Breznički Hum-Novi Marof prošlo u tom razdoblju 70 tisuća vozila, a od cestarina je ostvareno 4,5 milijuna kuna prihoda. Dionicom čvor Gornja Ploča-Zadar 2, te Bosiljevo-tunel Mala kapela prošlo je ukupno 1,7 milijuna vozila, dok je od cestarina uprihođeno 19,5 milijuna kuna. Glede radova na novih 192 kilometara autocesta koje će biti puštene u promet u lipnju iduće godine, Kovač je kazao da su radovi ugovoreni i izvođači uvedeni u posao. Otvaranje ponuda za dionice Šibenik-Vrpolje, Pirovac-Skradin trebalo bi biti u rujnu, a za Skradin-Šibenik početkom listopada. Natječaj za 11 kilometara od Dugopolja do Biska bit će proveden u siječnju 2004. Također bi u rujnu trebali završiti pregovore s bankama oko kredita od 90 milijuna eura za dionicu Lipovac-Županja, čije je gradnju u četvrtak odobrila Vlada. Radovi na toj dionici započeli bi u proljeće 2004, a završili u proljeće 2006. Kovač je govorio i o trenutnim, te budućim poslovima sanacije onih autocesta koje su u njihovoj nadležnosti, napomenuvši da na 200 kilometara autocesta treba potpuno zamijeniti habajući sloj asfalta. Radovi sanacije na dijelu autoceste Zagreb-Lipovac od Ivanje Reke do Ivanić Grada već se izvode, a iza 15. rujna nastavit će se sanacija zagrebačke obilaznice. Početak sanacija asfalta na dijelu od Ivanić Grada do Brodskog Stupnika najavio je za proljeće 2004. a njihov dovršetak za listopad 2005. Do kraja rujna HAC, odnosno izvođači radova, trebali bi ukloniti one nedostatke na novim "lipanjskim" dionicama, koji nisu ugrožavali sigurnost prometa, a nisu obavljeni u predviđenom roku do otvaranja dionica. U tom razdoblju dobit će se i uporabnu dozvolu za dionice od Gornje Ploče do Zadra 2, kazao je Kovač, dodajući da su izvođačima radova dopustili da manje važne radove na tim dionicama obave kasnije, kada jenjaju prometne gužve. HAC je započeo i razminiravati sigurnosne pojaseve od 200 metara lijevo i desno od prometnih traka na dionicama ukupne dužine 81 kilometar od Ličkog Lešća do Gornje Ploče, te od Benkovca do Skradina. Uskoro bi trebalo započeti razminiravanje oko četiri milijuna četvornih metara uz dio autoceste Zagreb-Lipovac od Novske do Nove Gradiške u duljini od 35 kilometara. Prva faza razminiravanja trebala bi trajati od 15. rujna do 15. prosinca, a druga od 15. veljače do 15. lipnja 2004. Kovač je iznio i cijene koštanja 120 kilometara novootvorenih dionica, čija je ukupna cijena 5,5 milijardi kuna. Dionica od Bosiljeva do tunela Male Kapele koštala je 1,974 milijarde kuna, dionica Gornja Ploča-Zadar 2 - 2,203 milijarde, a dionica Breznički Hum-Novi Marof 495 milijuna kuna. Dionica Novi Marof-Varaždin, čije je otvaranje predviđeno u studenom koštat će 855 milijuna kuna. Naglasio je da nema probijanja financijskih konstrukcija na cijelom projektu gradnje autocesta, nego čak da imaju i manje troškove od predviđenih, što im omogućuje dodavanje novih programa poput dionice od Županje do Lipovca. Glede prometnih gužvi na autocestama tijekom ljetnih mjeseci, Kovač je kazao da problem leži u nedovoljnom broju naplatnih kućica, pa je tako naveo da će tvrtka Autocesta Rijeka-Zagreb kod Karlovca izgraditi nove kućice za naplatu, dok je HAC pred ugovaranjem novog naplatnog sustava temeljenog na smart karticama. (Hina) nz ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙