KNIN, 10. rujna (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u sklopu projekta modernizacije započinju od 18. rujna sa kapitalnim remontom na pruzi Oštarije - Knin - Split, što će biti najveće gradilište HŽ-a, kako bi od 15. lipnja 2004. na toj
pruzi vozilo osam garnitura dvodijelnih dizel motornih nagibnih vlakova, najavio je danas u Kninu predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić.
KNIN, 10. rujna (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u sklopu projekta
modernizacije započinju od 18. rujna sa kapitalnim remontom na
pruzi Oštarije - Knin - Split, što će biti najveće gradilište HŽ-a,
kako bi od 15. lipnja 2004. na toj pruzi vozilo osam garnitura
dvodijelnih dizel motornih nagibnih vlakova, najavio je danas u
Kninu predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić. #L#
Radovi na rekonstrukciji pruge kroz Liku, od kolodvora Perušić do
kolodvora u Gračacu, započet će 18. rujna, a trebali bi završiti 15.
lipnja iduće godine, za kada je najavljuje uvođenje u promet
nagibnih vlakova na relaciji Zagreb - Split (Šibenik/Zadar) -
Zagreb.
Drempetić je o remontu i modernizaciji pružne infrastrukture te
prvoj vožnji nagibnih vlakova razgovarao sa predstavnicima Ličko-
senjske i Šibensko-kninske županije, te gradova Knina i Gospića.
Drempetić je na sastanku istaknuo važnost suradnje s lokalnom
upravom radi osiguravanja obavljanja poslova vezanih uz remont
pruge u predviđenom roku, što će, smatra, pridonijeti oživljavanju
gospodarstva u regiji.
Rekonstrukcijom dionice tzv. ličke pruge od Perušića preko Gospića
do Gračaca, duljine 60 kilometara, te od Knina do Splita u duljini
od 102 kilometara, povećat će se polumjer kolosiječnih lukova da bi
pruga bila prikladna za brzinu vlakova od 160 kilometara na sat.
Mjestimice će biti sagrađena potpuno nova pruga ukupne duljine 14,5
kilometara, a ujedno će se po europskim standardima urediti 44
željezničko-cestovna prijelaza u razini (ŽCPR), dok će 29 ŽCPR biti
osigurano ili svjetlosno-zvučnom signalizacijom ili
polubranicima.
Na tim će dionicama biti ugrađena 21 tisuća tračnica, oko 220 tisuća
betonskih i 60 tisuća drvenih pragova, te milijun tona građevinskog
materijala.
Također će biti izgrađeno i pet novih ŽCPR-a, kao i sedam mostova od
kojih će tri biti dugačka oko 100 metara, a rekonstruirat će se
četiri mosta. Ujedno će se pojedini kolodvori produljiti radi
vožnje duljih i težih vlakova, a urediti će se i kolodvorske i
stajališne zgrade.
Do sada je u obnovu te pruge uloženo 350 milijuna kuna. Ne
računajući elektrifikaciju, do kraja 2005. godine u njenu
rekonstrukciju planira se uložiti oko 1,42 milijarde kuna u što je
uključen remont i rekonstrukcija pruge, osiguravanje kolodvora i
uvođenje daljinskog upravljanja prometom, rekonstrukcija
kolodvora i telekomunikacijska struktura, doznaje se iz HŽ-a.
Cijela pruga od Zagreba do Splita bit će elektrificirana do 2008, a
ukupna vrijednost investicije je 740 milijuna kuna, od čega će se u
dionicu od Oštarija preko Knina do Splita uložiti 460 milijuna
kuna. Na cijeloj toj dionici do lipnja 2006. trebalo bi biti
ugrađeno daljinsko upravljanje prometom iz Knina.
Konačni rezultat obnove te pruge trebalo bi biti skraćivanje
putovanja nagibnim vlakom od Zagreba do Splita ispod pet sati,
rečeno je na konferenciji za novinare što je nakon skupa održana u
kninskoj Gradskoj vijećnici.
(Hina) avuk/nz db