U KOLOVOZU CIJENE NA MALO VEĆE 0,1 POSTO; TROŠKOVI ŽIVOTA 0,4 POSTO U KOLOVOZU CIJENE NA MALO VEĆE 0,1 POSTO; TROŠKOVI ŽIVOTA 0,4 POSTO MANJI Hina-Financijski servis Cijene na malo ukupno sa sezonskim proizvodima u Hrvatskoj su u
kolovozu u odnosu na srpanj u prosjeku povećane za 0,1 posto, dok su troškovi života bili niži za 0,4 posto, objavio je u utorak Državni zavod za statistiku. Na godišnjoj pak razini, u kolovozu ove u odnosu na kolovoz prošle godine, cijene na malo porasle za 1,7 posto, a troškovi života za 2,8 posto. Kod cijena na malo u kolovozu su u odnosu na srpanj maloprodajne cijene roba u prosjeku bile više za 0,2 posto, dok su cijene usluga ostale na razini iz srpnja. U okviru usluga porasle su samo cijene obrtničkih usluga i usluga socijalne skrbi (za 0,2 posto) te usluge za kulturu (0,1 posto.) Cijene na malo industrijskih proizvoda više su za 0,3 posto, u okviru kojih su cijene alkoholnih i bezalkoholnih pića porasle najvećih 0,8 posto. Cijene prehrambenih industrijskih proizvoda povećane su za 0,4 posto, a neprehrambenih 0,3 posto. Porast cijena na malo ublažio je pad cijena poljoprivrednih proizvoda sa sezonskim proizvodima za 4,6 posto, a bez sezonskih za 2,3 posto. Na pad cijena poljoprivrednih proizvoda utjecalo je smanjenje cijena svježeg povrća za 7,5 posto, a svježeg voća za 6,4 posto. U okviru
U KOLOVOZU CIJENE NA MALO VEĆE 0,1 POSTO; TROŠKOVI ŽIVOTA 0,4 POSTO
MANJI
Hina-Financijski servis
Cijene na malo ukupno sa sezonskim proizvodima u Hrvatskoj su u
kolovozu u odnosu na srpanj u prosjeku povećane za 0,1 posto, dok su
troškovi života bili niži za 0,4 posto, objavio je u utorak Državni
zavod za statistiku. Na godišnjoj pak razini, u kolovozu ove u
odnosu na kolovoz prošle godine, cijene na malo porasle za 1,7
posto, a troškovi života za 2,8 posto. Kod cijena na malo u kolovozu
su u odnosu na srpanj maloprodajne cijene roba u prosjeku bile više
za 0,2 posto, dok su cijene usluga ostale na razini iz srpnja. U
okviru usluga porasle su samo cijene obrtničkih usluga i usluga
socijalne skrbi (za 0,2 posto) te usluge za kulturu (0,1 posto.)
Cijene na malo industrijskih proizvoda više su za 0,3 posto, u
okviru kojih su cijene alkoholnih i bezalkoholnih pića porasle
najvećih 0,8 posto. Cijene prehrambenih industrijskih proizvoda
povećane su za 0,4 posto, a neprehrambenih 0,3 posto. Porast cijena
na malo ublažio je pad cijena poljoprivrednih proizvoda sa
sezonskim proizvodima za 4,6 posto, a bez sezonskih za 2,3 posto. Na
pad cijena poljoprivrednih proizvoda utjecalo je smanjenje cijena
svježeg povrća za 7,5 posto, a svježeg voća za 6,4 posto. U okviru
indeksa troškova života, cijene roba u kolovozu su u odnosu na
srpanj u prosjeku bile niže za 0,5 posto, dok su cijene usluga u
prosjeku ostale na srpanjskim razinama. Promatrano po glavnim
grupama prema namjeni potrošnje, najviše su pale cijene odjeće i
obuće, i to za 1,9 posto, dok su troškovi za prehranu bili niži 1,1
posto (zbog nižih cijena poljoprivrednih proizvoda). Istodobno,
cijene prometnih sredstava prometnih, poštanskih i
telekomunikacijskih usluga bile su više za 1,3 posto, a duhana i
pića za 0,3 posto. Od početka ove godine do kraja kolovoza cijene na
malo su u Hrvatskoj mjesečno rasle po prosječnoj stopi od 0,124
posto ili 1 posto ukupno za prvih osam mjeseci ove godine. Troškovi
života su se, pak, povećavali po prosječnoj stopi od 0,186 posto ili
ukupno za 1,5 posto.