FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PROPISANI JEDINSTVENI OBRAZOVNI PROGRAMI ZA 16 OBRTNIČKIH ZANIMANJA

ZAGREB, 18. kolovoza (Hina) - Ministar za obrt, malo i srednje poduzetništvo Željko Pecek i ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar potpisali su danas jedinstvene obrazovne programe za 16 obrtničkih zanimanja od ukupno 52 koja treba obraditi.
ZAGREB, 18. kolovoza (Hina) - Ministar za obrt, malo i srednje poduzetništvo Željko Pecek i ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar potpisali su danas jedinstvene obrazovne programe za 16 obrtničkih zanimanja od ukupno 52 koja treba obraditi.#L# Riječ je o zanimanjima iz četiri područja - elektrotehnike (elektromehaničar, elektroinstaler, elektroničar-mehaničar), područja obrade drva (stolar), području strojarstva (instalater grijanja i klimatizacije, vodoinstalater, plinoinstalater, alatničar, tokar, strojobravar) i području osobnih usluga (frizer, fotograf, soboslikar-ličioc, pismoslikar, pediker i autolakirer). Kako je istaknuo ministar Pecek, jedinstvenim programima postojeći obrazovni programi su modernizirani i usklađeni sa zahtjevima novih tehnologija, a u njima su preuzete prednosti te eliminirani nedostaci iz postojećih programa klasičnog/školskog i dvojnog sustava obrazovanja. Jedinstveni trogodišnji obrazovni programi počinju se uvoditi u prve razrede srednjih strukovnih škola već u ovoj školskoj godini (2003/2004), a do sada se, kako je rečeno, u jedinstveni sustav obrazovanja upisalo 4928 učenika. Ministar Strugar naglasio je kako je kvalitetno strukovno obrazovanje prilika za razvoj hrvatskog gospodarstva, kao i velika prilika za smanjivanje nezaposlenosti. Dodao je, kako su danas potpisani programi po metodologiji i izradi usklađeni sa zahtjevima Europske Unije. U odnosu na programe klasičnog/školskog i dvojnog sustava obrazovanja jedinstveni programi osuvremenjeni su i modernizirani, povećan je broj strukovnih predmeta (od tri u dvojnom sustavu na oko šest u jedinstvenim programima), broj sati praktične nastave smanjen je u odnosu na dvojni sustav i to sa 1080 sati na 900 sat u prvom i drugom razredu te sa 960 na 800 sati u trećem razredu. Također, u odnosu na klasični/školski sustav u kojem je praktična nastava mogla iznositi najviše 600 sati godišnje povećan je broj tih sati, a praktična nastava dijelom se izvodi u školi, a dijelom kod obrtnika ili u trgovačkom društvu. Praktična nastava može se izvoditi samo u onim obrtima i trgovačkim društvima koji su za njezino izvođenje dobili dozvolu (licencu). Kako je istaknuto na današnjem potpisivanju, nužno je školovati djecu za zanimanja u kojima će pronaći posao, a ne završiti na zavodu za zapošljavanje. (Hina) tp db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙