LONDON, 6. kolovoza (Hina/Reuters) - Na kutijama cigareta koje se prodaju u Europi uskoro bi se mogle pojaviti i slike koje će prikazivati štetno djelovanje nikotina na zdravlje kako bi se pušače podsjetilo da pušenjem ugrožavaju svoj
život.
LONDON, 6. kolovoza (Hina/Reuters) - Na kutijama cigareta koje se
prodaju u Europi uskoro bi se mogle pojaviti i slike koje će
prikazivati štetno djelovanje nikotina na zdravlje kako bi se
pušače podsjetilo da pušenjem ugrožavaju svoj život. #L#
Istraživanje Europske komisije, kojemu je cilj bio provjeriti
kolika je korist od upozorenja koja se već godinama tiskaju na
kutijama cigareta, pokazalo je da velik broj pušača na ta
upozorenja ne obraća pažnju.
Zato će se možda uskoro, uz upozorenje da pušenje šteti zdravlju, na
kutije tiskati slike oboljelih organa, poput onih koje su otisnute
na kutije cigareta u Kanadi.
"Europska komisija sada mora odlučiti koje će se slike koristiti i u
kojem obliku", kazao je profesor Gerard Hastings, iz britanskog
centra za kontrolu nikotina Sveučilišta u Strathclydu.
On je dodao da bi se prve slike mogle pojaviti na kutijama cigareta u
roku od 18 mjeseci.
Rezultati istraživanja provedenog u sedam europskih zemalja koji
su objavljeni na 12. Svjetskoj konferenciji o nikotinu i zdravlju u
Finskoj, pokazali su da mala upozorenja koja se na kutijama
cigareta nalaze već godinama nisu više djelotvorna.
Hastings je kazao kako tvornice duhana ne bi nikad 20 godina
koristile istu reklamu te da bi se isti princip morao primijeniti na
upozorenja protiv pušenja.
"Postoji velika potreba da se promijeni način upozoravanja o
štetnosti pušenja", ističe Hastings.
Prema rezultatima istraživanja, veliki broj pušača misli da stara
upozorenja za vlade i duhansku industriju predstavljaju način da sa
sebe "skinu odgovornost". Pušači misle da vlade i dalje žele
dobivati porez od duhanske industrije, ali da osjećaju obavezu da
ljude upozore kako pušenje predstavlja opasnost za zdravlje.
Hastings se nada da će slike oboljelih organa te upozorenja da
pušenje šteti zdravlju pomoći u stigmatizaciji nikotina i
podsjetiti ljude da ne postoji nijedan drugi proizvod na tržištu
koji ih može ubiti ako ga koriste prema uputama proizvođača.
"Moramo biti sigurni da smo učinili sve kako bismo jasno prenijeli
tu poruku. Kutije cigareta su bitan oblik komunikacije", zaključio
je.
(Hina) nab dgk