ZAGREB, 21. srpnja (Hina) - Prodaja INA-e mađarskom MOL-u odličan je poslovni potez na jednom od tržiša koja bilježe najbrži rast i raspolažu velikim potencijalom, prenosi VOA rezultate analize Economist Inteligence Unit-a, prenosi
VOA.
ZAGREB, 21. srpnja (Hina) - Prodaja INA-e mađarskom MOL-u odličan
je poslovni potez na jednom od tržiša koja bilježe najbrži rast i
raspolažu velikim potencijalom, prenosi VOA rezultate analize
Economist Inteligence Unit-a, prenosi VOA. #L#
Nazivajući posao ?zamjetnim trofejem? i po kapacitetima rafinerija
i po broju prodajnih mjesta, analiza upozorava da su MOL i INA
zajedno veći i snažniji od konkurentske kompanije OMV. MOL skupa sa
slovačkom Slovnaftom, čiji je 70 postotni vlasnik, po količini
proizvedenog goriva slabiji je od poslovnog rivala, no s INA-om u
sustavu kapaciteti proizvodnje goriva dostići će 530 tisuća barela
dnevno, kaže postaja.
Economist Inteligence Unit prognozira da će tercet
MOL?INA?Slovnaft dominirati ne samo na domaćim tržištima Mađarske,
Hrvatske i Slovačke već da ima veliku mogućnost da svoje proizvodne
viškove plasira na tržištu Češke, Slovenije, Poljske i Srbije,
prenosi VOA. INA već pokriva dobar dio slovenskog tržišta, a skupa s
MOL-om, ?idealno je smještena? za dominaciju na tržištu Srbije,
ocjenjuju autori EIU-a.
U odnosu na proizvođače iz Bugarske i Rumunjske MOL je u
zemljopisnoj prednosti jer je, jednostavno rečeno, bliži dakle i
jeftiniji, prenosi VOA rezultate EIU-ove analize. MOL, INA i
Slovnaft zajedno vlasnici su preko 1.200 benzinskih postaja širom
srednje Europe ? ne računajući dodatak od 200 INA-inih u Srbiji,
čime se tvrtka postavlja na drugo mjesto u srednjoj Europi, odmah
nakon poljskog PKN Orlena sa 1.600 crpki.
Austrijski OMV raspolaže pak na prostoru srednje Europe sa 600
prodajnih mjesta. Najava razgovora o objedinjavanju spomenutih
najvećih igrača u srednjoeuropsku super-tvrtku pokazuje istodobno
da je posrijedi tek početak intenzivnijeg povezivanja industrije u
regiji, ističe VOA.
(Hina) nper gple