MUENCHEN, 15. srpnja (Hina) - Unutar njemačke oporbene demokršćanske Unije CDU/CSU ovog se tjedna razvila raprava oko uvođenju cestarina na njemačkim prometnicama, kojima se zasad vozi besplatno.
MUENCHEN, 15. srpnja (Hina) - Unutar njemačke oporbene
demokršćanske Unije CDU/CSU ovog se tjedna razvila raprava oko
uvođenju cestarina na njemačkim prometnicama, kojima se zasad vozi
besplatno.#L#
Tako bavarska Kršćansko socijalna unija (CSU) traži uvođenje
cestarina za sve prometnice, dok bi se zauzvrat smanjio porez na
osobna vozila te porez na goriva.
Stručnjak za proračun Kršćansko demokratske unije (CDU) Manfred
Carstens traži uvođenje cestarina za njemačke autoceste.
Dobivenim sredstvima bi bila financirana predstojeća reforma
poreznog sistema koja će, prema nekim procjenama, uzrokovati
dodatnu rupu u proračunu od 10 milijardi eura.
CSU se žestoko protivi uvođenju cestarina uz sadašnje visoke poreze
na vozila i naftne derivate.
Od 1. rujna se na njemačkim "autobahnima" uvodi cestarina za
teretna vozila čija će naplata biti kontrolirana elektronskim
putem.
Ako se ova tehnika pokaže uspješnom, CSU bi je uskoro primijenio i
na osobna vozila.
Ova tehnika omogućava točnu kontrolu prijeđenih kilometara po
vozilu na osnovu čega bi zatim bila određena visina cestarine.
Čelnik zastupničkog kluba CSU-a u Bundestagu Alois Glueck je
objasnio da su novi prijedlozi dio CSU-ovog programa za zaštitu
okoliša koji bi u potpunosti trebao biti predstavljen na stranačkom
kongresu krajem ovog tjedna. Paket prijedloga sadrži i niz mjera
koje bi rezultirale smanjenjem potrošnje goriva i povećanjem
sigurnosti na njemačkim autocestama.
Tako bi bila uvedena zabrana preticanja za teretna vozila na
dvotračnim autocestama. Unutar CSU su također sve glasniji oni koji
traže uvođenje jedinstvenog ograničenja brzine na njemačkim
autocestama na 130 km/h. Njemačka je jedina zamlja na svijetu na
čijim autocestama ne vlada opće ograničenje brzine.
(Hina) nkre dv