HAVANA, 15. srpnja (Hina/AFP) - Smrću legendarnog pjevača i skladatelja Compayja Segunda tradicionalna je kubanska glazba, "zvuk" u kojemu se spaja španjolski i afrički utjecaj, ostala bez svog trubadura.
HAVANA, 15. srpnja (Hina/AFP) - Smrću legendarnog pjevača i
skladatelja Compayja Segunda tradicionalna je kubanska glazba,
"zvuk" u kojemu se spaja španjolski i afrički utjecaj, ostala bez
svog trubadura.#L#
Život Compayja Segunda, pravim imenom Maxima Francisca Repilada
Munoza, rođenog 1907. na krajnjem istoku otoka nedaleko od Santiaga
de Cube - kolijevke "zvuka", spoja pjesništva i narodne glazbe -
gotovo je isto što i povijest kubanske glazbe.
Compayja Segunda koji je međunarodnu slavu stekao prilično kasno -
imao je više od 90 godina - svijet je otkrio u filmu "Buena Vista
Social Club" njemačkog redatelja Wima Wendersa, objavljenog 1999.,
dvije godine nakon istoimenog albuma koji je snimio s američkim
gitaristom Ryjom Cooderom i poznatim tradicionalnim kubanskim
glazbenicima kao što su Omara Portuonde, Ibrahim Ferrer, Ruben
Gonzalez i Eliades Ochoa.
Šezdesetih i sedamdesetih, u počecima kubanske revolucije,
javljaju se drugi ritmovi, angažirana lirska šansona i poetika u
kubanskoj inačici s Nuevom Trovom koje su najistaknutiji
predstavnici Pablo Milanes i Silvio Rodriguez.
No, Compay Segundo, koji je vrlo rano naučio svirati gitaru i
violinu i izumio gitaru sa sedam žica tzv. harmonico, uvijek je, i
protiv mišljenja većine, zauzeto branio tradicionalnu kubansku
glazbu kojoj je ostao vjeran čitavog života.
Njegov najveći uspjeh "Chan Chan", skladan 1987. i koji je s
prijestolja skinuo vječnu "Guantanameru", suverenu vladaricu u
havanskim barovima, nastao je upravo u seoskom okružju u kojemu se
rodio "zvuk". Chan Chan i bujna Juanita dva su lika iz kubanskih
narodnih pjesama koja potječu iz 18. stoljeća.
U ponedjeljak su se pred njegovim posmrtnim ostacima okupili
kubanski glazbenici svih naraštaja kako bi odali počast tom
glazbenom geniju.
(Hina) vrad bis