FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DOBAR "IMAGE" HRVATSKIH PROIZVODA U SRBIJI I CRNOJ GORI

ZAGREB, 9. srpnja (Hina) - Istraživanje "imagea" hrvatskih proizvoda u Srbiji i Crnoj Gori u 2001. godini i ponovljeno u 2003. godini pokazalo je kako hrvatski proizvodi tamo općenito imaju dobar, odnosno gotovo vrlo dobar image, ali se doživljavaju kao skupi, premda vrijedni svoje cijene, a ipak lošiji od zapadnih proizvoda.
ZAGREB, 9. srpnja (Hina) - Istraživanje "imagea" hrvatskih proizvoda u Srbiji i Crnoj Gori u 2001. godini i ponovljeno u 2003. godini pokazalo je kako hrvatski proizvodi tamo općenito imaju dobar, odnosno gotovo vrlo dobar image, ali se doživljavaju kao skupi, premda vrijedni svoje cijene, a ipak lošiji od zapadnih proizvoda. #L# Rezultati su to istraživanja koje je proveo GfK - Centar za istraživanje tržišta iz Zagreba uz podršku Hrvatske gospodarske komore (HGK) za potrebe osam hrvatskih tvrtki. Istraživanjem su obuhvaćeni stavovi prema hrvatskim proizvodima općenito, poznatost pojedinih proizvoda i marki te želja za potrošnjom pojedinih proizvoda. Rezultati istraživanja predstavljeni su danas u HGK. Osnovna razlika u doživljaju hrvatskih proizvoda u 2003. u odnosu na 2001. godinu je u tome što su se 2001. hrvatski proizvodi mogli znatno manje naći u prodavaonicama (45 posto) nego danas (67,6 posto). Što se pak cijene tiče, rezultati istraživanja pokazali su kako u 2003. godini 40 posto ispitanika te proizvode ocjenjuje kao vrijedne svoje cijene, dok ih je 2001. tako doživljavalo 31,85 posto ispitanika, dakle, oko deset posto manje. Većina građana Srbije i Crne Gore nema ništa protiv veće prisutnosti hrvatskih proizvoda u trgovinama, njih 41,2 posto ne zna hoće li ih trošiti, dok bi 32,7 posto ispitanika rado vidjelo veći izbor tih proizvoda i vjerojatno bi ih trošili. Poznatost pojedinih hrvatskih marki proizvoda u Srbiji i Crnoj Gori je vrlo dobra, a ispitanici su navodili da su im najpoznatiji proizvodi Kraša (75,7 posto) i Podravke (72,9 posto), među kojima je najpoznatija Vegeta. Istraživanje 2003. godine je, međutim, pokazalo kako se osjeća zamjetan pad poznatosti u odnosu na 2001. godinu, što je prije svega rezultat protoka vremena i zaborava te pojave mlađih generacija koje su uključene u istraživanje, a koje ne pamte marke koje su bile prisutne na tržištu prije desetak godina. Iz istraživanja se može zaključiti kako je poznatost hrvatskih proizvoda i njihovih marki u Srbiji i Crnoj Gori vrlo dobra, ali se osjeća zaborav onih marki i proizvoda koji se ne pojavljuju na tržištu te ukoliko se ponovo pojave njihov će "kredit", odnosno stara poznatost biti iskoristivija. Što se pak tiče želje za potrošnjom hrvatskih proizvoda u Srbiji i Crnoj Gori, ona je vrlo prisutna pa su tako najpoželjniji proizvodi uglavnom oni najpoznatiji. U 2003. godini građani Srbije i Crne Gore najradije bi trošili Vegetu (34,5 posto), Kraševe proizvode (25,7 posto) i Podravka juhe (25,5 posto). Oko 20 posto građana Srbije i Crne Gore vrlo bi rado trošilo Gavrilovićeve proizvode (19,8 posto), Franck kavu (19,8 posto), Cedevitu (19,7 posto) itd. Rezultati istraživanja, rečeno je u HGK, mogu motivirati hrvatske proizvođače da osvježe pamćenje na svoje proizvode te iskoriste njihovu sada još uvijek visoku poznatost kako ih ne bi ugrozili strani, inozemni proizvodi. (Hina) tp ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙